ممنوعیت تردد تریلر‌های کشنده در محور های استان کردستان

ممنوعیت تردد تریلر‌های کشنده در محور های استان کردستان

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سرهنگ “عیسی گوهری” گفت: محدودیت تردد تریلر در این محور‌ها از ساعت 20 و 30 دقیقه امشب در جاده‌های مورد نظر اعمال شده و تا اطلاع بعدی ادامه دارد ضمن اینکه تردد وسایل نقلیه سواری نیز در این مسیر‌ها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

او به بارش برف و لغزندگی سطح اغلب جاده‌ها و محور‌های اصلی شمال استان اشاره کرد و افزود: با توجه به بارندگی و وجود مه در محور‌های مواصلاتی، رانندگان رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط را مد نظر داشته و از انجام سفر غیر ضروری خودداری کنند.
رئیس پلیس راه کردستان تاکید کرد: رعایت فاصله طولی، همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و اطمینان از سالم بودن برف‌پاک‌کن و چراغ خودرو از مواردی است که رانندگان باید قبل از سفر به آن‌ها توجه کنند.
سرهنگ گوهری سرعت و تجاوز به چپ را از مهمترین دلایل بروز تصادف در جاده‌ها دانست و یادآور شد: با توجه به کوهستاتی بودن اغلب محور‌های مواصلاتی استان، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه‌های پلیس از سوی رانندگان ضروری است.
طبق اعلام راهداری کردستان از عصر امروز بدلیل بارش شدید برف و لغزنده بودن، تردد خودرو‌ها در محور‌های ارتباطی منتهی به شمال این استان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
محور‌هایی که در آن بارش برف گزارش شده شامل دیواندره – سقز، سقز – بانه، سقز – بوکان، بانه – سردشت، ایرانخواه به تکاب و دیواندره به بیجار بارش برف گزارش شده است.

همچنین گردنه محمودآباد در مسیر ارتباطی سقز به دیواندره ساعتی پیش با اعلام راهداری بخاطر کولاک و بارش سنگین برف مسدود شده و راهداران در محل مستقر و عملیات پاکسازی و برفروبی را آغاز کرده تا این محدوده را برای تردد وسایل نقلیه بازگشایی کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از 15 آبان در سراسر کشور شروع می‌شود، اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.