مقررات تامین برق مراکز استخراج از منابع تجدیدپذیر ابلاغ شد

مقررات تامین برق مراکز استخراج از منابع تجدیدپذیر ابلاغ شد

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

همایون حایری، معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو، به‌تازگی نامه‌ای را به سازمان‌های مرتبط با تامین برق صنایع ارسال کرده و در آن شیوه تامین برق مراکز استخراج را از منابع تجدیدپذیر، شرح داده است.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از راه پرداخت، بالاخره و پس از مطرح‌شدن صحبت‌هایی در خصوص امکان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک برای استخراج ارزهای دیجیتال از سوی برخی کارشناسان این حوزه و نمایندگان مجلس، مقررات تامین برق مراکز استخراج از منابع تجدیدپذیر و پاک با ارسال نامه‌ای از سوی همایون حایری، معاون وزیر در امور برق و انرژی به نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، تصویب‌کننده مقررات مطرح‌شده در نامه هستند؛ همچنین این سند برای اجرا به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت مادر تخصصی توانیر، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق، ارسال شده است.

طبق این ابلاغیه، اولین مرحله از فرایند استخراج رمزارز با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، اخذ موافقت ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) است به این معنی که نیروگاه غیردولتی تولید انرژی الکتریکی از منابع انرژی تجدیدپذیر که قصد دارد انرژی تولیدی خود را به استخراج رمزارز اختصاص دهد، باید دارای «قرارداد» با ساتبا باشد.

طبق این نامه، مالک شرکت برق منطقه‌ای یا شرکت توزیع مربوطه باید موافقت خود را با تامین بخشی از برق مرکز استخراج رمزارز از نیروگاه تحت مدیریت خود اعلام کند در غیر این صورت نیروگاه نمی‌تواند برق تولیدی خود را به مراکز استخراج رمزارز اختصاص دهد. طبق این ابلاغیه نیروگاه‌هایی که با مراکز استخراج رمزارز قرارداد امضا می‌کنند، موظف‌اند در مدت‌زمان تعیین‌شده در قرارداد از مراکز استخراج رمزارز برای تامین برق موردنیاز پشتیبانی کنند.

نیروگاه‌ها می‌توانند پس از انعقاد قرارداد با ساتبا و جلب رضایت مالکین شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق با مراکز استخراج رمزارز قرارداد دوجانبه امضا کنند. پس از طی این مراحل و اتمام مهلت ذکر شده در قراردادها نوبت به محاسبه تهاتر می‌رسد.

شایان ذکر است، در صورتی که نیروگاه پس از پایان قرارداد با ساتبا به این سازمان بدهکار نباشد می‌تواند نسبت به تمدید قرارداد با مراکز استخراج اقدام کند.

متن کامل این نامه را می‌تونید از طریق این پیوند مطالعه کنید.