مقدمات واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال در فرابورس آماده شد

مقدمات واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال در فرابورس آماده شد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جمشید تقی‌زاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرحله نخست ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر از طریق ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری اظهار داشت: واگذاری سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و سپردن آن به دست مردم، بدون شک تحول شگرفی در بخش ورزش کشور به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه مسوولیت واگذاری این 2 شرکت فرهنگی و ورزشی مهم کشور با عنایت رییس جمهوری و وزیر ورزش و جوانان به من واگذار شده افزود: طبق گفته وزیر ورزش و جوانان 100 درصد سهام این 2 باشگاه در فرابورس عرضه و به مردم واگذار می‌شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: برای اینکه ورزش خصوصی‌سازی به بهترین وجه شکل بگیرد، مقدمات لایحه نظام باشگاه‌داری کشور فراهم شده و در اولین فرصت از طریق دولت به مجلس برسد، چراکه ورزش اگر به دست بخش خصوصی سپرده شود، به طور حتم قدم‌های مثبتی خواهیم داشت.

تقی‌زاده ادامه داد: با حمایت مجلس لایحه شرح وظایف ورزش تصویب شد و برای تایید نهایی به شورای نگهبان رفته که هدیه بزرگی از سوی مجلس شورای اسلامی برای دولت به‌ویژه ورزش و جوانان بود که پس از 51 سال این زمینه فراهم شد.

وی بهره برداری همزمان حدود 350 طرح ورزشی در سطح کشور را دستاورد بزرگی در دولت تدبیر و امید دانست و بیان کرد: سال 92 کل طرح‌ها و اماکن ورزشی در بخش خصوصی، وزارتخانه‌های دیگر، وزارت ورزش و جوانان و نهادهای دیگر 22 هزار و 500 طرح و امکان ورزشی بود که در حال حاضر این تعداد به 61 هزار طرح رسیده است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر ورزش و جوانان اجرایی شدن این تعداد طرح و اماکن ورزشی را دستاورد بزرگی در دولت تدبیر و امید دانست و افزود: با کمک و حمایت این دولت و دولت‌های قبلی مقدمات کار فراهم شده تا برنامه‌های ورزشی خوبی برای جوانان این مرز و بوم اجرا شود.

تقی‌زاده با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید در قرار گرفتن جوانان در راس مدیریت گفت: در یک سال گذشته 11 مدیرکل در استان‌های مختلف کشور منصوب شدند که میانگین سنی آنها بین 40 و 41 سال است و این نوید را می‌دهد که جوانان در راس امور ورزش و جوانان قرار دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب که حاکی از امید و بهره‌مندی از توانایی جوانان در پیمودن قله‌های پیشرفت و استفاده از مدیریت جهادی برای رسیدن به پیشرفت و اقتدار مطرح شده، بتوانیم با نگاه جدیدی که برای بخش جوانان و سمن‌ها در نظر گرفته شده، به اهداف‌مان در این حوزه برسیم.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت 35 هزار سمن در سطح کشور ابراز امیدواری کرد: با نقشی که وزیر ورزش و جوانان در بخش ورزش و جوانان ایفا کرده و فعالیت مجلس یازدهم که مجلسی انقلابی و برای جوان است، بتوانیم در اعتبارات 1400 نقش ورزش را بیشتر از سال‌های گذشته ببینیم.

تقی‌زاده با اشاره به پیشنهاد و مطالبات مسوولان و نمایندگان ملایر مبنی بر اختصاص پنج زمین چمن مصنوعی، از مدیرکل ورزش و جوانان خواستار شد: پیگیری‌های لازم انجام شود تا اگر مقدمات در شهرستان آماده شود، آماده اجرای زمین‌های چمن مصنوعی هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: با افتتاح مرحله نخست ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر به طور حتم هیات‌های ورزشی و اداره ورزش و جوانان این شهر در این ورزشگاه اسکان داده شود و رفت و آمدها در این مجموعه بیشتر شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر ورزش و جوانان از مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز خواست: تکمیل این طرح با توجه به خواسته مسوولان این شهرستان، در مراحل بعدی مد نظر قرار گیرد.

تقی‌زاده گفت: من به عنوان یک فرد فوتبالی این ورزشگاه را یکی از زیباترین طرح‌ها در استادیوم‌سازی می‌دانم که طرح آن از بارسلون گرفته شده است.

وی تاکید کرد: کمک می‌کنیم خواسته استاندار همدان مبنی بر تشکیل تیم دسته دوم فوتبال برای ملایر در نظر گرفته شود که اگر این تیم فعال شود در آینده تکمیل این ورزشگاه نیز به نتیجه خواهد رسید.

مرحله نخست ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری در قالب برنامه «تدبیر و امید برای جهش تولید» به بهره‌برداری رسید که حدود 22 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح هزینه شد و 16 هزار مترمربع مساحت دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.