مقدار فروش متانولی‌ها در تیر ماه کاهش داشته است

مقدار فروش متانولی‌ها در تیر ماه کاهش داشته است
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بررسی گزارش ماهانه متانولی‌ها در تیر ماه حاکی از آن است که به دلیل کاهش مقدار فروش شرکت‌های پتروشیمی درآمد شرکت‌های متانولی کاهش یافت. درآمد شفن کاهش یافت پتروشیمی فن‌آوران در تیر ماه 88 هزار تن محصول فروش داشته و درآمد 234 میلیارد تومانی ساخته است. […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بررسی گزارش ماهانه متانولی‌ها در تیر ماه حاکی از آن است که به دلیل کاهش مقدار فروش شرکت‌های پتروشیمی درآمد شرکت‌های متانولی کاهش یافت.

درآمد شفن کاهش یافت

پتروشیمی فن‌آوران در تیر ماه 88 هزار تن محصول فروش داشته و درآمد 234 میلیارد تومانی ساخته است. بررسی مقدار فروش فن‌آوران حاکی از آن است که فروش 109 هزار تنی به 88 هزار تن در تیر ماه رسیده است. فن آوران در زمینه تولید متانول، اسید استیک، منواکسید کربن و هیدروژن فعالیت دارد.

نرخ فروش متانول از دو میلیون و 547 هزار تومان به ازای هر تن با رشد هفت درصدی به دو میلیون و 735 هزار تومان در تیر ماه رسیده است. همچنین نرخ فروش اسید استیک رشد هشت درصدی و نرخ فروش هیدروژن رشد 727 درصدی داشته و تنها نرخ فروش منواکسید کربن کاهش 12 درصدی داشته است.

بنابراین به طور کلی نرخ فروش محصولات پتروشیمی فن‌آوران افزایشی بوده و مقدار فروش شرکت، در مسیر نزولی قرار داشته است. این امر موجب شده است درآمد شفن با کاهش همراه باشد. درآمد شفن در فروردین ماه 277 میلیارد تومان بوده و در تیر ماه به 234 میلیارد تومان رسیده است.

درآمد خارگ 81 میلیارد تومان کاهش یافت

پتروشیمی خارگ در تیر ماه فروش 95 هزار تنی داشته که با این میزان فروش، درآمد 260 میلیارد تومانی ساخته است. مقدار فروش پتروشیمی خارگ از 103 هزار تن در فروردین ماه به 95 هزار تن در تیر ماه رسیده است. البته تنها در خرداد ماه فروش شرکت به 106 هزار تن رسیده است. بنابراین مقدار فروش خارک در تیر ماه نسبت به خرداد و فروردین ماه کاهشی بوده و حتی به پایین‌ترین سطح فروش 4 ماه اخیر رسیده است.

متانول به عنوان مهم‌ترین محصول در سبد فروش پتروشیمی خارگ به شمار می‌رود، نرخ فروش این محصول از دو میلیون و 678 هزار تومان در هر تن با رشد چهار درصدی به دو میلیون و 870 هزار تومان در تیر ماه رسیده است.

بنابراین کاهش مقدار فروش پتروشیمی خارگ در تیر ماه محسوس بوده و همین امر موجب کاهش درآمد شرکت شده است.  درآمد پتروشیمی خارگ در فروردین، اردیبهشت و خرداد روند صعودی داشته اما در تیر ماه با کاهش همراه بوده و از 341 میلیارد تومان (درآمد خرداد ماه) با کاهش 81 میلیارد تومانی به 260 میلیارد تومان رسیده است.

مقدار فروش زاگرس کاهش یافت

پتروشیمی زاگرس در تیر ماه 200 هزار تن متانول به نرخ دو میلیون و 955 هزار تومان ( به ازای هر تن) به فروش رسانده است. بنابراین در تیر ماه درآمد 608 میلیارد تومانی ساخته است. مقدار فروش متانول پتروشیمی زاگرس از 283 هزار تن در فروردین ماه با کاهش محسوس به 200 هزار تنی در تیر ماه رسیده است.

نرخ فروش متانول زاگرس در تیر ماه نسبت به فروردین ماه رشد 11 درصدی داشته که بخشی از کاهش مقداری فروش زاگرس را پوشش داده است.

با این وجود به دلیل کاهش قابل توجه مقداری فروش درآمد پتروشیمی زاگرس به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه اخیر رسیده است. بالاترین سطح درآمدی زاگرس در اردیبهشت ماه بوده که مبلغ 839 میلیارد تومان فروش داشته اما در تیر ماه به دلیل کاهش مقداری فروش، به 608 میلیارد تومان رسیده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.