مقدار زیادی از دارایی‌های هک شده‌ی صرافی کریپتوپیا جابجا شد

مقدار زیادی از دارایی‌های هک شده‌ی صرافی کریپتوپیا جابجا شد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

رمزارزهای سرقتی جابجا شدند

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، صرافی رمزارز کریپتوپیا(Cryptopia) چندی قبل دچار حملات هک شد و بخش زیادی از دارایی‌های تحت مدیریت خود را از دست داد. حال با گذشت چند ماه از این واقعه، داده‌های منتشر شده توسط پلت‌فرم چینزگارد(Chainsguard) نشان می‌دهد که هکرها طی ۶ ساعت گذشته ۴۵۰۰ واحد رمزارز اتریوم(ETH) به سرقت رفته از این صرافی را جابجا کرده‌ند.

Cryptopia

طی چند ساعت گذشته این دارایی‌های رمزارزی که چیزی حدود ۷۸۳ هزار دلار ارزش دارند، به صورت انبوه جابجا شده‌اند. به نظر می‌رسد که هکرها از طریق آدرس‌هایی که با ۰x341a آغاز می‌شوند، سعی در پولشویی و حذف رد پای خودشان داشته‌اند.

طبق اعلام پلت‌فرم چینزگارد، در ساعات آغازین روز ۱۸ام ژانویه، هکرها دو آدرس‌های فوق‌الذکر را خالی کرده و دارایی‌های سرقت شده را به سه صرافی متمایز منتقل کردند.

صرافی نیوزیلندی کیپتوپیا در ماه ژانویه دچار حملات هک شد و بیش از ۱۶ میلیون دلار دارایی رمزارز خود را از دست داد. اندکی پس از این رویداد، مامورین حسابرسی رسمی وارد عمل شده و روند تسویه بدهی‌ها و اعلام ورشکستگی آن را شروع کردند.

البته روند جابجایی دارایی‌های سرقتی همچنان ادامه دارد. از یک آدرس که با ۰x93db آغاز شده و چیزی حدود ۱۷ هزار واحد اتر دارد، دقیقا ۳۴۰۰ واحد اتریوم به آدرس دیگری انتقال یافته که با ۰x341a آغاز می‌شود. به احتمال زیاد روند جابجایی مابقی دارایی‌های هک شده همچنان ادامه خواهد یافت.

انحلال کریپتوپیا و بازپرداخت خسارت

طی هفت ماه گذشته تا به امروز به واسطه‌ی فروش دارایی‌های این صرافی چیزی حدود ۱۱ میلیون دلار از دارایی‌های کاربران به آن‌ها بازپرداخت شده است، اما همچنان مشکلاتی زیادی وجود دارد.

طی دومین گزارش شرکت گرانت تورنتون(Grant Thornton) در رابطه با روند انحلال کریپتوپیا و بازپرداخت خسارت کاربران، این شرکت اعلام نموده که حدود ۷/۱۷ میلیون دلار خسارت دریافت کرده ولی رقم قابل پرداخت به طلبکاران این صرافی همچنان در حال افزایش است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که ۲/۴۶ میلیون دلار خسارت به برخی طلبکاران مهم پرداخت شده و میزان خسارت قابل بازپرداخت اکنون به ۴/۷۴ میلیون دلار کاهش یافته است.

نظر شما در رابطه با جابجایی دارایی‌های سرقت شده طی چند ساعت گذشته، چیست؟ چه چیز باعث شده تا هکرها ریسک مسدود شدن دارایی‌های سرقتی را بپذیرند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.