مقایسه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله / هفته شیرین صندوق های طلایی

مقایسه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله / هفته شیرین صندوق های طلایی

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط 1.1درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها 0.8درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست رشد یک درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق زرین کوروش (زرین) با ثبت 4.7درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق 0.8درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) بود به طوری که NAV آن 1.9درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق گروه زعفران سحرخیز اختصاص داشت؛ صندوق «سحرخیز» که قیمت آخر هفته قبل آن 10.8درصد بالاتر از NAV ابطال بود علی‌رغم افت 2.3درصدی خالص ارزش روز دارایی‌هایش با افت 6.6درصدی قیمت مواجه شد.

همچنین بدون درنظر گرفتن «دارا یکم»، صندوق «سحرخیز» را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی 14.7درصد زیر قیمت تئوریک آن است. از طرف دیگر کماکان صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف 17درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده 10.9درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه 10.4درصد رشد قیمت داشت و یک درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای زرافشان (زر) بیشترین بازدهی (11.9درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد و با حباب 5.5درصدی داشت همچنان بیشترین انحراف قیمت را در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

بازدهی هفتگی صندوق‌ها 1400.02.23

صندوقهای قابل معامله 1400.02.23

 

 
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.