مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله / رشد یک درصدی ناو دارا یکم در هفته سرخی همه صندوق‌ها

مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله / رشد یک درصدی ناو دارا یکم در هفته سرخی همه صندوق‌ها

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط 3.درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها 3.2درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس افت 2.9درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

کمترین زیان هفتگی مربوط به صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) با ثبت 0.9درصد افت قیمت بود و NAV این صندوق 3.2درصد کاهش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود به طوری که NAV آن یک درصد ارتقا یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق پالایشی یکم اختصاص داشت؛ صندوق «پالایش» که قیمت آخر هفته قبل آن 2.3درصد بالاتر از NAV ابطال بود علی‌رغم افت هشت درصدی خالص ارزش روز دارایی‌هایش با افت 5.7درصدی قیمت مواجه شد و به حباب 4.9درصدی رسید.

بدون درنظر گرفتن «دارا یکم»، کماکان صندوق آوای معیار (آوا) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو 15.9درصد زیر NAV ابطال قرار دارد. صندوق «پالایش» نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف 4.9درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین زیان پنج درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشتند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه 3.6درصد افت قیمت داشت و دو درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای زرافشان (زر) بیشترین زیان (5.7درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، همچنان بیشترین انحراف قیمت (6.2درصد) را در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

10

11

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.