مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله / صندوق ها ETF همگام با شاخص کل بورس هفته‌ای نوسانی داشتند

مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله / صندوق ها ETF همگام با شاخص کل بورس هفته‌ای نوسانی داشتند

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط 0.3درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها یک درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس کاهش 0.6درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق آسمان آرمانی سهام (آساس) با ثبت 4.3درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق 1.5درصد افزایش یافت که بهترین عملکرد هفتگی بین صندوق‌های سهامی نیز نام گرفت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق امین تدبیرگران فردا اختصاص داشت؛ صندوق «الماس» با افت 3.3درصدی قیمت مواجه شد و به حباب منفی 4درصدی رسید.

بدون درنظر گرفتن دارا یکم، صندوق آوای معیار (آوا) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی 16.7درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف 2.3درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین 2.4درصد زیان برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشتند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه 3.3درصد کاهش قیمت داشت و 1.8رصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای لوتوس (طلا) بیشترین افت (3.2درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را ثبت کرد، صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) نیز که حباب پنج درصدی داشت همچنان بیشترین انحراف قیمت (4.2درصد) را در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

29

30

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.