مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله/ پالایشی یکم هم کام سهامداران خود را همچون سایر صندوق‌ها شیرین کرد

مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله/ پالایشی یکم هم کام سهامداران خود را همچون سایر صندوق‌ها شیرین کرد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط 6.4درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها 5.6درصد افزایش یافت. این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست رشد 7.5درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) با ثبت 12.2درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق 6.9درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی (مدیر) بود به طوری که NAV آن 7.5درصد ارتقا یافت.

تنها سقوط ارزش ذاتی صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق واسطه‌گری مالی یکم اختصاص داشت. صندوق «دارا یکم» با افت 2.7درصدی NAV مواجه شد اما 2.5درصد قیمتش افزایش یافت.

بدون درنظر گرفتن دارا یکم، صندوق «مدیر» را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی هفت درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف 4.7درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالاییمبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده 4.7درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند. به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه 7.1درصد رشد قیمت داشت و دو درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه طلای لوتوس (طلا) بیشترین بازدهی (هفت درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد و بیشترین انحراف قیمت را در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

آینده نامعلوم پالایش

از نکات قابل توجه بازگشایی دومین صندوق ETFدولتی بود. صندوق پالایش در ابتدا با رشد 19درصدی قیمت بازگشایی شد اما در پایان هفته به بازدهی 6.1درصدی بسنده کرد. باید دید آیا سرنوشت دارا یکم برای این صندوق نیز تکرار می‌شود یا بازار جور دیگری با پالایش تا می‌کند؟!

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

صندوقهای قابل معامله 99.09.13

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.