نرخ سود صندوق های سرمایه گذاری بیشتر از بانک است

نرخ سود صندوق های سرمایه گذاری بیشتر از بانک است
خلاصه اخبار

ضریب نفوذ بازار سرمایه در ایران ۱۵ درصد است حالی که بازدهی بازار سرمایه از مجموع بازدهی بازارهای موازی بالاتر است

به گزارش سیگنال، مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس  در برنامه “گفت و گوی اقتصادی” بازار سرمایه را بهترین گزینه سرمایه گذاری دانست و گفت: سرمایه های ورودی به بازار سرمایه به بخش مولد اقتصاد هدایت می شود.

مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: متاسفانه سطح سواد مالی در کشور ما پایین است و عموم مردم هنوز با بازار سرمایه آشنا نیستند

بهزادفر عنوان کرد: برخی افراد در کشور ما محافظه کار هستند و فقط به دنبال نرخ سود بانکی  ثابت و تضمین شده می روند! درحالیکه بازدهی اوراق خزانه دولتی در بازار سرمایه حدود هفت درصد از بانک بیشتر و ریسک آن هم به مراتب از بانک کمتر است

مدیر آموزش و فرهنگسازی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس همچنین با اشاره به اینکه نرخ سود صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بیشتر از بانک ها است تأکید کرد: عموم مردم می توانند از این صندوق ها استفاده کنند اما نیازمند آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه هستیم.

مدیر آموزش و فرهنگسازی شرکت اطلاع رسانی افزود: بازدهی بازار سرمایه مانند سایر نقاط دنیا از مجموع بازدهی بازارهای موازی بالاتر است اما  ضریب نفوذ بازار سرمایه در ایران ۱۵ درصد است و با رقم استاندارد سایر کشورهای پیشرفته دنیا فاصله دارد و نشانه عدم شناخت بازار سرمایه در کشور است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.