مقایسه خدمات پس از فروش 3 شرکت ایرانی لوازم خانگی/ انتخاب سرویس بهتر است یا گلدیران و مادیران؟

مقایسه خدمات پس از فروش 3 شرکت ایرانی لوازم خانگی/ انتخاب سرویس بهتر است یا گلدیران و مادیران؟
خلاصه اخبار

انتخاب سرویس، مادیران و گلدیران جزو شرکت‌های اصلی ارائه‌دهنده خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش لوازم خانگی ایرانی در سال‌های اخیر به حساب می‌آیند. اما کدام یک در ارائه خدمات موفق‌تر هستند و توانسته‌اند رضایت مشتریانشان را جلب کنند؟

به گزارش تجارت نیوز ،

یکی از پرسش‌های مهم خریداران در بازار لوازم خانگی این است که خدمات پس از فروش کدام شرکت بهتر است؟ در این گزارش خدمات پس از فروش سه شرکت انتخاب، گلدیران و مادیران مورد بررسی قرار گرفته است.
انتخاب سرویس عمدتاً ارائه‌دهنده خدمات خدمات پس از فروش محصولات دو برند اسنوا و دووست. گلدیران هم ارائه ضمانت و خدمات پس از فروش محصولات برند جی پلاس را بر عهده گرفته و مدیران هم عهده‌دار ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش محصولات ایکس‌ویژن و تی.سی.ال شده است.
در این مطلب قصد داریم این سه شرکت را در زمینه ارائه خدمات با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم نقاط قوت و ضعف آن‌ها در مقابل یکدیگر چیست.

سابقه

سه شرکت انتخاب سرویس، مادیران و گلدیران به‌ترتیب در سال‌های 1386، 1343 و 1384 تاسیس شده‌اند؛ بنابراین مادیران اکنون با بیش از 50 سال سابقه نسبت به دو شرکت دیگر، سابقه بسیار بیشتری دارد و انتخاب سرویس با سابقه 17 ساله، جوان‌ترین شرکت در میان این سه شرکت محسوب می‌شود. 

میزان محبوبیت

انتخاب سرویس در یازدهمین جشنواره برند محبوب مشتری در سال 1403، با رای مردم موفق به کسب جایزه تندیس برتر این جشنواره شده است.
گلدیران نیز در جشنواره مذکور با دریافت چهار تندیس زرین به‌عنوان یکی دیگر از برندهای محبوب ایرانی از سوی مردم شناخته شده است.
اما مادیران در سال‌های اخیر جایزه شاخصی در حوزه محبوبیت و رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش دریافت نکرده است.

تعداد نمایندگی‌ها

در حال حاضر انتخاب سرویس بیش از 90 مرکز خدمات در سراسر کشور تاسیس کرده است و بیش از 2000 تکنسین در این مراکز، آماده خدمت هستند. گلدیران با بیش از 820 نمایندگی و مدیران با بیش از 700 نمایندگی، در مقایسه با انتخاب سرویس خدمات خود را در مقیاس بسیار گسترده‌تری عرضه می‌کنند.

خدمات

خدمات انتخاب سرویس به شرح زیر است:
• پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته
• تعویض محصول یا عودت وجه تا یک ماه پس از خرید آن
• گارانتی تعویض رایگان محصول خراب‌شده تا سه ماه پس از نصب آن
• تحویل محصول جایگزین در مدت تعمیر محصول خراب‌شده
• تضمین ارائه به‌موقع خدمات (به ازای هر یک روز تاخیر در ارائه خدمات، یک ماه گارانتی رایگان ارائه می‌شود)
• ارائه تعهد مادام‌العمر برای ارائه پشتیبانی برای محصول خریداری‌شده یا تسهیلات تعویض مادام‌العمر محصولات
• شش ماه ضمانت کیفیت تعمیر قطعات (غیر از گارانتی) در صورت ارائه درخواست برای تعمیر محصول از سوی شرکت انتخاب سرویس
• 60 تا 120 ماه ضمانت کمپرسور محصولات برودتی و همچنین موتورهای دایرکت درایو یا دیجیتال اینورتر
• نصب رایگان محصول
• تمدید گارانتی در صورت تمایل مشتری
خدمات گلدیران شامل موارد زیر می‌شود:
• پاسخگویی 24 ساعته در 7 روز هفته
• نصب و راه‌اندازی رایگان
• ارائه 180 روز ضمانت کیفیت خدمات
• بهره‌مندی از نیروی کار مجرب با سابقه 20 ساله
• خدمات تعمیرات و سرویس دوره‌ای
• تمدید گارانتی در صورت تمایل مشتری
• کنترل اعتبار گارانتی
خدمات مادیران نیز شبیه خدمات گلدیران است؛ خدمات این شرکت شامل نصب و تعمیر و کنترل اعتبار گارانتی می‌شود؛ بنابراین در زمینه ارائه خدمات، انتخاب سرویس برتری دارد و به نظر می‌رسد این شرکت در زمینه جذب حداکثری رضایت مشتری، تلاش حداکثری دارد.

مدت‌زمان گارانتی

انتخاب سرویس برای لوازم‌خانگی دوو و اسنوا، ازجمله یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی، چای‌ساز و جاروبرقی گارانتی 24 ماهه ارائه می‌دهد؛ البته فرهای توکار و اجاق‌گاز صفحه‌ای اسنوا با گارانتی 18 ماهه عرضه می‌شوند. 
محصولات جی پلاس شامل تلویزیون، یخچال فریزر، لباسشویی، ظرفشویی، کولر گازی و مایکروویو، همگی با گارانتی 24 ماهه عرضه می‌شوند.
محصولات ایکس ویژن شامل تلویزیون، ظرفشویی و جاروبرقی نیز با گارانتی 24 ماهه عرضه می‌شوند؛ البته لباسشویی‌ها و یخچال‌های ایکس ویژن با گارانتی 36 ماهه به فروش می‌رسد؛ تمام محصولات برند تی سی ال ازجمله تلویزیون و کولر گازی، نیز با گارانتی 24 ماهه و لباسشویی‌ها و یخچال‌های این برند با گارانتی 36 ماهه عرضه می‌شوند؛ بنابراین مادیران برای لباسشویی‌ها و یخچال‌های برندهای تحت پوشش خود، گارانتی طولانی‌مدت‌تری ارائه می‌دهد.

فعالیت‌های تولیدی

هر سه شرکت معرفی‌شده در زمینه مونتاژ و تولید لوازم‌خانگی هم فعالیت دارند و تلاش می‌کنند محصولات به‌روزی مطابق با استانداردهای روز جهانی تولید کنند؛ البته ضعف هر سه شرکت در این زمینه به‌وضوح مشاهده می‌شود؛ زیرا حتی محصولات رده‌بالای آن‌ها هم توانایی رقابت با محصولات میان‌رده مشابه خارجی را ندارند و در مورد کیفیت ساخت آن‌ها نیز نارضایتی‌های زیادی از سوی مصرف‌کنندگان دیده می‌شود.
در ضمن هر سه شرکت تولیدکننده، در مورد مشخصات دقیق فنی محصولات خود، اطلاعات کاملی ارائه نمی‌دهند که خود باعث ناراضی‌شدن مشتریان شده است. حتی در برخی از موارد، شاید کارشناسان فنی این شرکت‌ها هم از مشخصات دقیق فنی محصولات تولیدی، بی‌اطلاع باشند!

ارائه خدمات

معمولاً مشتریان محصولات هر سه شرکت از کیفیت ارائه خدمات تکنسین‌های نصب و تعمیر و حتی کارشناسان پاسخگوی مراکز تماس، تا حدود زیادی راضی هستند؛ اما گزارش‌هایی در مورد تاخیرهای نصاب‌های هر سه شرکت در محل نصب محصولات نیز دیده می‌شود.
مواردی از عدم برخورداری این کارشناسان از دانش فنی لازم برای ارائه اطلاعات ضروری در رابطه با نحوه استفاده مصرف‌کننده از محصول، نیز از سوی مشتریان گزارش شده است. 

سخن پایانی

هر سه شرکت در برخی از زمینه‌ها برتری و در سایر زمینه‌ها ضعف دارند؛ مثلاً انتخاب سرویس، در زمینه ارائه خدمات متنوع و رضایت‌بخش نسبت به دو شرکت دیگر برتری دارد؛ اما تعداد مراکز خدمات آن و همچنین میزان سابقه‌اش، به اندازه دو شرکت دیگر نیست؛ گلدیران و مادیران با چند صد نمایندگی در سراسر کشور آماده خدمت‌رسانی به مشتریان هستند.
شرکت مدیران سابقه بسیار بیشتری نسبت به دو شرکت دیگر دارد؛ این شرکت بیش از سه دهه، زودتر از گلدیران و انتخاب سرویس وارد عرصه ارائه خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش شده است. در ضمن این شرکت برای یخچال‌ها و لباسشویی‌های تولیدی خود، گارانتی طولانی‌مدت تری ارائه می‌دهد. در زمینه محبوبیت این سه برند هم باید بگوییم با توجه به جوایز اعطاشده به این شرکت‌ها در زمینه محبوبیت، ظاهراً انتخاب سرویس و گلدیران محبوبیت بیشتری نسبت به مدیران دارند.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *