مقام قوه قضائیه: با بلاک چین می‌توان بهتر با فساد مبارزه کرد

مقام قوه قضائیه: با بلاک چین می‌توان بهتر با فساد مبارزه کرد
خلاصه اخبار

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در سونامی ارتباطات شاهد انباشتگی حجم گسترده‌ای از اطلاعات بوده‌ایم و امروز به واسطه سونامی ارتباطات این اطلاعات در اختیار ۳ و نیم میلیارد انسان قرار گرفته که به‌عنوان محتوای واحد به آن دسترسی دارند.

به گزارش سیگنال به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی میزان، آیت‌الله شهریاری معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از دانشنامه اخلاق اسلامی، کتابخانه حکمت اسلامی ۲ و تاریخ ایران اسلامی که امروز در نمایشگاه کتاب برگزار شد، گفت:

تا امروز ۲ انقلاب ارتباطات و اطلاعات در فضای مجازی داشته‌ایم.

وی افزود:

در سونامی اطلاعات شاهد انباشتگی حجم گسترده‌ای از اطلاعات بوده‌ایم و امروز به‌واسطه سونامی ارتباطات این اطلاعات در اختیار ۳ و نیم میلیارد انسان قرار گرفته که به‌عنوان محتوای واحد به آن دسترسی دارند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت:

ما از این دو انقلاب عبور کردیم و اکنون به سونامی بلاک چین رسیده‌ایم و اگرچه اخبار آن منتشر شده، ولی ظرف ۱۰ سال آینده فشار این سونامی بر اجتماع گسترده‌ای از انسان‌ها فرو خواهد ریخت که باید آماده آن زمان بود.

مقام قوه قضائیه: با بلاک چین می‌توان بهتر با فساد مبارزه کرد

آیت الله شهریاری بلاک چین را به زنجیره بلوکی معنی کرد و گفت:

مقام قوه قضائیه: با بلاک چین می‌توان بهتر با فساد مبارزه کرد

یک ژاپنی با ابداع پول دیجیتالی این کار را آغاز کرد و این ارزهای یجیتالی مبتنی بر دولت نیست و ویژگی آن که بیت کوین نمونه‌ای از آن است این است که هیچ دولتی آن را ایجاد نمی‌کند.

آیت الله حمید شهریاری گفت:

بلاک چین بستری است که ارز دیجیتال بر روی آن به وجود می‌آید و اگرچه با تهدیدهایی همراه است، ولی فرصت‌های آن بیش از تهدیدهای آن است.

وی در این مراسم رونمایی از محصولات جدید مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) گفت:

با زنجیره بلوکی می‌توان تحریم‌ها را دور زد، از دیوانسالاری رها شد، حریم خصوصی را حفظ کرد، به‌طور قاطع‌تر با فساد مبارزه کرد و می‌توان اتحاد بر بستر فناوری را بدون اینکه طرف مقابل را بشناسیم ایجاد کرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه بلاک چین می‌تواند نهایت‌های حاکمیتی را بلرزاند و هدف اصلی آن نهادهای حاکمیتی است تأکید کرد:

اگر کسی بتواند بدون دخالت بانک مرکزی ارز دیجیتال ایجاد کند در واقع نقش اساسی بانک‌های مرکزی از دست می‌رود.

عضو شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد:

در گذشته برای انتقال پول، واسطه‌ای به نام بانک وجود داشت که پول جابجا شود، اما با بیت کوین بانک از صحنه معاملات پولی حذف می‌شود مبادله ارز و دریافت کالا توسط بیت کوین صورت می‌گیرد در حالی که هیچ پشتوانه حاکمیتی در آن وجود ندارد.

وی درباره خطرات زنجیره بلوکی تاکید کرد:

بهره برداری فعالان اقتصادی خطرناک، استفاده زیاد از انرژی بالا برای تولید بلوک‌ها و جایگزینی عاملان هوشمند به جای انسان از خطرات این فناوری است.

این مقام قصایی تاکید کرد:

به انقلاب بلاک چین خوش‌بین هستم و به نظرم فرصت‌های آن پیش از تهدیدهای آن است همان‌گونه که سونامی اطلاعات و ارتباطات این‌گونه بود البته اولین ارز دیجیتال به وسیله بانک مرکزی در ماه گذشته از طریق ۴ بانک راه اندازی شده است.

منبع: arzdigital.com

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.