مقام بانکی انگلستان: بین ارزهای دیجیتال و بی‌ثباتی مالی باید یکی را انتخاب کنیم

مقام بانکی انگلستان: بین ارزهای دیجیتال و بی‌ثباتی مالی باید یکی را انتخاب کنیم

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بانک‌ها باید بپذیرند

یکی از مقامات بانکی انگلستان اعلام نموده که دولت‌ها یا باید ارزهای دیجیتال را بپذیرند و یا با ریسک خطر روبرو شوند که شرکت‌های بخش خصوصی کنترل پول مردم را بدست بگیرند.

جان کانلیف(Jon Cunliffe) معاون رئیس بانک مرکزی انگلستان به تازگی اظهار نموده که رمزارزهای پاثدار و سایر اشکال خدمات پرداخت می‌توانند به سرعت حمایت مصرف‌کنندگان را جذب کنند، زیرا تجارت آنلاین در حال افزایش روند تزریق فناوری به صنعت مبادله‌ی ارزی است.

بانک مرکزی انگلستان(BOE) به همراه وزارت خزانه‌داری این کشور در حال ارزیابی امکان ایجاد یک رمزارز بانکی است و قصد دارد در این مسیر از سایر کشورها به ویژه چین عقب نماند. درحالیکه تصمیم‌گیری نهایی در مورد این موضوع تماماً برعهده‌ی دولت‌هاست، به گفته‌ی کانلیف خطر واگذاری سیستم‌های پرداخت به بخش خصوصی وجود دارد.

بانک مرکزی انگلستان BoE

نتایج یک رویکرد غلط

جان کانلیف روز پنجشنبه در یک سخنرانی عمومی اظهار داشت که «اولین و مهم‌ترین نتیجه‌ی واگذاری سیستم‌های پرداخت به دست بخش خصوصی برهم خوردگی ثبات ملی و عدم وجود پول برای استفاده‌ی عموم مردم است. اطمینان از اینکه پول به عنوان یک روش پرداخت و ذخیره‌ی ارزش در جامعه وجود دارد، اساس ثبات مالی است».

این درحالیست که ماه گذشته وی اعلام کرده بود که ارزهای دیجیتال در کنار پول نقد و سپرده‌های بانکی تصویب خواهند شد، و نمی‌توانند جایگزین آن‌ها باشند.

جان کانلیف همچنین ادعا می‌کند که «ارائه‌دهندگان پول و خدمات مالی خصوصی در آینده ممکن است انگیزه‌های تجاری لازم برای ارائه‌ی خدمات مالی را نداشته باشند، به ویژه به کسانی که به بانک‌ها دسترسی ندارند. پول دیجیتال عمومی که به طور مناسب طراحی شده است، می‌تواند نقش مهمی در حصول اطمینان از ثبات مالی داشته باشد».

نظر شما در رابطه با صحبت‌های جان کانلیف به عنوان یک مقام بلند پایه‌ی سیستم بانکی چیست؟ آیا سیستم بانکداری مجبور به پذیرش رمزارزها خواهد بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.