مقام ایرانی: شهید نصرالله، حزب‌الله را در ساختار لبنان نهادینه کرد

مقام ایرانی: شهید نصرالله، حزب‌الله را در ساختار لبنان نهادینه کرد
خلاصه اخبار

معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: شهید «سید حسن نصرالله» یک مکتب و راه بود.

«محمد فتحعلی» معاون اداری و مالی وزارت امورخارجه در گفت وگو با ایسنا گفت: آقای نصرالله توانستند حزب‌الله را در ساختار لبنان نهادینه کنند و امروز حزب‌الله در حاکمیت ملی این کشور نقش‌ موثری دارد.

سفیر پیشین ایران در لبنان تصریح کرد: ان‌شاءالله خون این شهید باعث تحکیم هرچه بیشتر راه مقاومت خواهد بود و این راه با قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت.

در پی شهادت رهبر مقاومت، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شدید اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت جنگی و تجاوز به تمامیت سرزمینی لبنان، مسئولیت مستقیم دولت آمریکا به عنوان شریک جرم و جنایت و حامی و هم‌دست رژیم صهیونیستی در استمرار ارتکاب انواع جنایات بین‌المللی و اقدامات تروریستی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بدیهی است تبعات و پیامدهای این اقدام تروریستی وحشیانه، متوجه رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن و در راس آن‌ها رژیم آمریکا است.

جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد که مسیر نورانی مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان و منطقه غرب آسیا، با شهادت رهبران شجاع و دلیر راه آزادی بیت‌المقدس از «سیدحسن نصرالله» تا «اسماعیل هنیه» دچار خلل نخواهد شد و کشورها و ملت‌های مسلمان راه عزت، مقاومت و مبارزه علیه اشغالگران تروریست را با قدرت و قوت ادامه خواهند داد.

«خالد قدومی»، نماینده حماس در تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا با یادآوری این نکته که «پیش از این نیز رهبران مقاومت توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند ولی مقاومت مستحکم‌تر ادامه پیدا کرده است» اضافه کرد: نسل جدید از رهبران مقاومت با تلاش بیشتر این مسیر را ادامه می‌دهد و به سمت آزادی و مقابله با رژیم کودک‌کش صهیونیستی حرکت می‌کنند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *