مقام ایالتی: با کمک ایران آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوچستان پاکستان کنترل شد

مقام ایالتی: با کمک ایران آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوچستان پاکستان کنترل شد
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – سخنگوی دولت ایالتی بلوچستان پاکستان با اعلام کنترل کامل بر بحران آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان پس از ورود هواپیمای آتش‌نشان جمهوری اسلامی ایران به عملیات اطفای حریق، گفت: مردم و دولت پاکستان قدردان همکاری و همدردی سخاوتمندانه دولت و مردم همسایه دوست و برادر ایران هستند.

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا

خانم «فرح عظیم شاه» روز چهارشنبه طی مصاحبه اختصاصی با ایرنا از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان با تشریح حادثه آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های و مراتع در بخش‌هایی از استان بلوچستان طی 2 هفته گذشته، گفت: با توجه به بحران آتش‌سوزی و تلاش همه نهادهای دولتی و نظامی در ایالت و هماهنگی‌ها از جانب دولت فدرال تصمیم به درخواست کمک از کشور همسایه و برادر ایران گرفته است.

وی افزود: پس از رایزنی‌های نخست وزیر پاکستان با سروزیر ایالت بلوچستان، درخواست رسمی کمک به دولت جمهوری اسلامی ایران ارایه شد و خوشبختانه کشور همسایه با اعزام یک فروند هواپیمای آتش‌نشان ایلوشین-76 موافقت نمود.

این مقام ایالتی پاکستان با ابراز خرسندی از مشارکت ایران در عملیات اطفای حریق در ارتفاعات منطقه کوه سلیمان و شیرانی در ایالت بلوچستان، گفت: خوشبختانه آتش‌سوزی پس از 2 هفته اکنون کنترل شده و رصدهای هوایی از اطفای کامل حریق حکایت دارد و ما تنها شاهد بلند شدن دود از برخی بخش‌هایی هستیم که توسط تیم‌های کارشناسی شناسایی شده است.

فرح عظیم شاه افزود: آتش‌سوزی‌هل خسارت زیادی به مراتع از جمله درختان زیتون و چلغوزه وارد کرده است اما تلاش‌های ما به ویژه با حضور ایران در عملیات اطفای حریق، جلوی آسیب‌های بیشتر به ویژه خسارت به مناطق روستایی و زمین‌های کشاورزی گرفته شد.

وی تاکید کرد: پاکستان همواره از روابط صمیمانه، برادرانه و حسن همجواری با ایران به ویژه میان دو استان «بلوچستان» و «سیستان و بلوچستان» برخوردار است و ما قدردان همکاری و همدردی دولت و ملت ایران هستیم.

 اعزام هواپیمای آتش‌نشان ایلوشین-76 سپاه به پاکستان و مشارکت موثر ایران در عملیات اطفای حریق در ایالت بلوچستان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های پاکستانی داشته و مسوولان این کشور همسایه آن را مورد تمجید قرار دادند.

مقام ایالتی: با کمک ایران آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوچستان پاکستان کنترل شد

نیروی هوایی پاکستان نیز روز گذشته با اذعان به نقش موثر هواپیمای آتش‌نشان اعزامی از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌های ایالت بلوچستان، اعلام کرد: تهران و اسلام‌آباد همواره برای کمک در شرایط بحرانی در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.

با تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح، جمهوری اسلامی ایران در اقدامی بشردوستانه و در راستای کمک به کشور دوست و همسایه پاکستان برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع ایالت بلوچستان این کشور، دوشنبه شب گذشته هواپیمای آب‌پاش ایلوشین-76 سپاه را به پاکستان اعزام کرد.