مقام‌های چین و آمریکا درگیر توافقی برای گفت‌وگو

مقام‌های چین و آمریکا درگیر توافقی برای گفت‌وگو
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ایسنا، افراد مطلع اعلام کردند، امتناع واشنگتن برای به تاخیر انداختن تعرفه‌های گمرکی که از روز یکشنبه اعمال شده،‌ برنامه‌های برگزاری نشست‌ها برای ماه جاری میلادی را با مشکل روبرو کرده است. دو طرف از دستیابی به توافقی بر روی موضوعات اولیه به منظور برگزاری نشست‌های برنامه‌ریزی شده […]

به گزارش سیگنال به نقل از ایسنا، افراد مطلع اعلام کردند، امتناع واشنگتن برای به تاخیر انداختن تعرفه‌های گمرکی که از روز یکشنبه اعمال شده،‌ برنامه‌های برگزاری نشست‌ها برای ماه جاری میلادی را با مشکل روبرو کرده است. دو طرف از دستیابی به توافقی بر روی موضوعات اولیه به منظور برگزاری نشست‌های برنامه‌ریزی شده بازمانده‌اند.
درخواست آمریکا برای ایجاد برخی پارامترها برای دور بعدی مذاکرات و درخواست چین برای به تاخیر انداختن تعرفه‌های گمرکی به نتیجه‌ای نرسید.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه بر ۱۱۲ میلیارد دلار از کالاهای چینی وارداتی به ایالات متحده تعرفه گمرکی ۱۵ درصدی وضع کرده است.
چین نیز در واکنش، وعده داد تا پرونده‌ای علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی مطرح کند.
ایالات متحده همچنین برنامه‌ای برای وضع یک تعرفه دیگر گمرکی بر ۱۶۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی برای ۱۵ دسامبر در نظر دارد.
پکن نیز وعده اقدامی تلافی جویانه را داده که اساس آن اعمال تعرفه‌های گمرکی بر ۷۵ میلیارد دلار از محصولات آمریکایی است.
به تبع این اقدامات تلافی جویانه، بازار سرمایه با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو شده است.