مقامات آمریکایی: آرتور هیس، مدیرعامل سابق بیتمکس، می‌تواند خودش را تسلیم کند

مقامات آمریکایی: آرتور هیس، مدیرعامل سابق بیتمکس، می‌تواند خودش را تسلیم کند

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

چند ماه پس از شکایت کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) از صرافی بیتمکس (BitMEX)، گردانندگان و صاحب آن به جرم راه‌اندازی پلتفرم و معاملات غیرقانونی ابزارهای مشتقه مالی، آرتور هیس (Arthur Hayes)، از اعضای کلیدی این صرافی، اعلام کرده است که مایل به تسلیم خود به دادگاه است.

به گزارش کریپتوپوتیتو، CFTC‌ از بیتمکس به‌دلیل نقض قانون محرمانگی شکایت کرد. به‌گفته CFTC، بیتمکس به‌صورت «عامدانه» نسبت به ایجاد، استفاده و انجام برنامه‌های مناسب ضدپول‌شویی در پلتفرم معاملات مشتقه خود کوتاهی کرده است.

این صرافی بلافاصله پس از طرح شکایت با عواقب آن مواجه شد. ساموئل رید (Samuel Reed)، یکی از گردانندگان این صرافی دستگیر و کمی بعد با قرار 5 میلیون دلاری آزاد شد. بعد از این اتفاق، هیس از مقام خود به‌عنوان مدیرعامل شرکت «100x Group» استعفا داد، ولی همچنان به‌عنوان یکی از اعضای کلیدی فعالیتش را ادامه داد. شایان ذکر است که این شرکت صاحب صرافی بیتمکس است.

بر اساس مدارک دادگاه، جلسه استماع دادرسی 9 فوریه (4 اسفند) برگزار شد و هیس اعلام کرد که در حال حاضر در سنگاپور به سر می‌برد. این در حالی است که مدیران اجرایی بیتمکس در حال مذاکره با دولت آمریکا مبنی بر تسلیم در دادگاه هستند.

جسیکا گرینوود (Jessica Greenwood)، وکیل دادگستری آمریکا، به دادگاه اعلام کرده است که هیس در ارتباط با تسلیم خود در تاریخ 6 آوریل (17 فروردین) مذاکراتی را انجام داده است. به‌گفته گرینوود، او این کار را در دادگاه هاوایی انجام خواهد داد. او در ادامه افزود:

طبق برنامه ریزی‌ها، قصد داریم دادگاه را پیش از حضور او مطلع و در ارتباط با نحوه انتقال و تسلیم او در هاوایی صحبت کنیم.

به‌گفته گرینوود، قرار است ادامه روند دادرسی در دادگاه به‌صورت مجازی انجام گیرد.

پس از حضور او در دادگاه مجازی، هیس می‌تواند در خارج از آمریکا حضور داشته باشد و در صورت نیاز به آمریکا بازگردد. گرینوود در بخشی از نامه خود به دادگاخ نوشت:

صد البته، اگر دادرسی در دادگاه آغاز شود، او [هیس] در نیویورک حاضر خواهد شد.

او همچنین اعلام کرد که طرفین دعوی بر سر قرار وثیقه در حال مذاکره هستند.

در اسناد دادگاه همچنین به بن دلو (Ben Delo)، هم‌بنیان‌گذار، و گرگ دوایر (Greg Dwyer)، مدیر سابق بخش توسعه کسب‌وکار صرافی و آینده آنها هم اشاره شده است.

گرینوود در این باره گفت که دادگستری آمریکا موفق به مذاکره با دوایر در ارتباط با تسلیم داوطلبانه نشده است و او در حال حاضر در برمودا ساکن است. به‌گفته او، به‌دلیل فراهم‌نشدن شرایط مذاکره، روند استرداد او آغاز شده است. گرینوود در ادامه گفت:

پیش‌بینی می‌کنیم یا از طریق وکیل او به این فهم رسیده‌ایم که آنها با قرار استرداد مخالفتی ندارند.

آن طور که وکیل دلو اعلام کرده است، او قصد دارد در دادگاه نیویورک حاضر شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.