معیشت جامعه رسانه‌ای گلستان مطلوب نیست/ از بیان مشکلات خبرنگاران خجالت می‌کشم

معیشت جامعه رسانه‌ای گلستان مطلوب نیست/ از بیان مشکلات خبرنگاران خجالت می‌کشم
خلاصه اخبار

رئیس خانه مطبوعات و رسانه گلستان گفت: متاسفانه جامعه رسانه ای هنوز وضعیت معیشتی درستی ندارد و در ابتدایی ترین خواسته ها و مطالبات به حق خود با مشکل مواجه هستند.

به گزارش سیگنال به نقل از ایسنا

هادی علمدار عصر امروز(جمعه 28 مرداد) آیین گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران آنقدر مظلوم هستند که در روز خبرنگار هم کمتر از آنها سخن می گویند حال آنکه انتظار است در مراسم گرامیداشت این قشر دغدغه ها و مطالبات آنها بیان شود.

وی جامعه رسانه ای استان گلستان را فهیم و آگاه دانست و افزود: خبرنگاران در زمان حوادث طلایه دار و در اتفاقات کف میدان هستند و کمتر مسئولی است که از مشکلات این قشر بی اطلاع باشد اما متاسفانه همیشه کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر به سختی می توان گفت که خبرنگاری شغل است، بیان کرد: خبرنگاران انتظار دارند مسئله امنیت شغلی آنها حل شود، متاسفانه جامعه رسانه ای هنوز وضعیت معیشتی درستی ندارد و در ابتدایی ترین خواسته ها و مطالبات به حق خود با مشکل مواجه هستند.

علمدار با بیان اینکه مطالبات خبرنگاران هر ساله تکرار می شود و بیان این مطالب تکراری سخت است، گفت: مشکلات خبرنگاران بارها در تریبون‌های مختلف تکرار شده اما با وجود شرایط اقتصادی و فشارهای جامعه امروز هنوز هم حمایت نمی شوند.

وی با بیان اینکه نیمی از مجوزهای رسانه ای در استان گلستان مربوط به پایگاه های خبری است، تصریح کرد: با این وجود خبرنگاران پایگاه های خبری و خبرگزاری ها از بیمه رسانه ای بهره مند نیستند.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه گلستان از بروکراسی اداری و زمانبر شدن عضویت رسانه ها و خبرنگاران در صندوق هنر گلایه کرد و یادآور شد: نیاز است تفویض اختیار استان ها بیشتر است تا تایید خبرنگاران در صندوق هنر تسریع شود، متاسفانه بسیاری از خبرنگاران هنوز در صف تایید صندوق هنر هستند و از حداقل حمایت های این صندوق بهره مند نمی شوند.

وی با بیان اینکه انتظارات از دولت انقلابی بیشتر است، گفت: خبرنگاران در ارائه محتوا و اعلام خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم پرتلاش هستند و به اعتقاد بنده هر روز، روز خبرنگار است و باید زحمت کشان این عرصه را بهتر بشناسیم و بیشتر حمایت کنیم.

علمدار با بیان اینکه از بیان بسیاری از مشکلات حوزه رسانه خجالت می کشم، متذکر شد: جشنواره های مطبوعاتی و برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای خبرنگاران از جمله دیگر مسائلی است که در سال آینده در دستور کار خانه مطبوعات قرار می گیرد.