معرفی پیکاپ آرتیستون؛ پیکاپ شرکت ارس‌خودرو‌دیزل

معرفی پیکاپ آرتیستون؛ پیکاپ شرکت ارس‌خودرو‌دیزل
خلاصه اخبار

چهارمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران 1401 که هفته گذشته به کار خود پایان داد، شاهد حضور یکی از محصولات شرکت‌ارس‌خودرو‌دیزل ( آمیکو ) به نام پیکاپ فول سایز با نام آرتیستون Artistonبود. به نظر می رسد. این خودرو در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده به مرحله مونتاژ برسد. در این نوشته به بررسی اجمالی این خودروی پیکاپ…

به گزارش سیگنال به نقل از خودرو

چهارمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران 1401 که هفته گذشته به کار خود پایان داد، شاهد حضور یکی از محصولات شرکت‌ارس‌خودرو‌دیزل ( آمیکو ) به نام پیکاپ فول سایز با نام آرتیستونArtiston
بود. به نظر می رسد. این خودرو در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده به مرحله مونتاژ برسد. در این نوشته به بررسی اجمالی این خودروی پیکاپ از جنبه های مختلف می پردازیم. 

بررسی طراحی ظاهری

آرتیستون یک پیکاپ فول سایز است که بسیاری آن را فورد F150 چینی می نامند. این خودرو در قسمت جلو دارای طراحی جدید و بزرگی بوده که کاملا با کلاس خودرو هماهنگ است. چراغ های جلوی خودرو به صورت مربعی با گرافیکی طراحی شده‌اند. جلوپنجره این پیکاپ جدید چینی به صورت مستطیلی با اندازه ای بزرگ و کشیده طراحی شده که متصل به چراغ های جلو نیز می باشد. درب موتور خودرو از خطوط حجیم زیادی تشکیل شده که این خطوط سعی در عضلانی تر کردن خودرو داشته‌اند. سپر آرتیستون نیز با خطوط عمیق زیادی طراحی شده که میزبان دو چراغ مه شکن در دو طرف به همراه یک دیفیوزر کرومی است.

 

بررسی مشخصات فنی پیکاپ آرتیستون

آمیکو آرتیستون مجهز به یک موتور 2/4 سیلندر توربو شارژر است که این موتور توانایی تولید 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را داراست. همچنین موتور این خودرو از تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم خودرو (GDI) بهره می برد که بازدهی بالاتر، مصرف سوخت پایین و بی صدا بودن را به همراه دارد. همچنین جعبه دنده‌ای که روی این خودرو استفاده شده از نوع 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت پانچ است که نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو را در حالت استاندارد به چرخ های عقب و در صورت نیاز به هر چهار چرخ خودرو در حالت های کمک سنگین و سبک منتقل می کند.

بررسی کابین و فضای داخلی

 در قسمت بالا داشبورد وسط دو دریچه هوای نسبتا کوچک سیستم تهویه مطبوع قرار دارد که میان آنها نیز چراغ فلاشر خودرو قرار گرفته است. زیر دریچه های سیستم تهویه مطبوع یک صفحه نمایش بسیار بزرگ تعبیه شده که موردی بازار پسند برای ایران محسوب می شود. همچنین چند کلید کنترلی نیز زیر صفحه نمایش خودرو تعبیه شده‌اند. قسمت انتهایی داشبورد خودرو نیز بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت فیزیکی با یک نمایشگر کوچک قرار گرفته است. همچنین فضای پا و سر به علت فاصله محوری زیاد و کابین بزرگ برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو مناسب ارزیابی می شود.

امکانات رفاهی و ایمنی آمیکو آرتیستون

آرتیستون از نظر امکانات رفاهی و ایمنی همانند آمیکو آسنای اتوماتیک است. این خودرو مجهز به دو کیسه ایمنی هوا، روکش چرمی صندلی ها، سنسور نور، چراغ های روشنایی در روز، سیستم تهویه مطبوع، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، لاینر فضای بار، قفل دیفرانسیل اتوماتیک اکسل عقب، کروز کنترل، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است.

قیمت و رقبا

تاکنون قیمتی برای این پیکاپ فول سایز چینی اعلام نشده است اما به نظر می رسد این خودرو از آمیکو آسنای اتوماتیک، گران تر خواهد بود. رقبای این خودرو هم پیکاپ هایی نظیر KMC T8 و یواز پیکاپ و آمیکو اسنا اتوماتیک و مکث کلوت هستند که کار را برای این خودرو سخت خواهند کرد. 

در ادامه بخوانید:
  • شرایط فروش کلوت مکث‌موتور با قیمت قطعی+ جدول