معرفی مقاوم ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به بیستم اردیبهشت ماه 1398)

معرفی مقاوم ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به بیستم اردیبهشت ماه 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب مقاوم ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری مختلط فعال در بازار بورس در هفته منتهی به 1398/02/20 مورد بررسی قرار می گیرد.

منظور از مقاوم‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط، صندوق‌هایی است که با وجود نزولی بودن شاخص‌های بورس و فرابورس کمترین تاثیر از این شاخص‌ها و کمترین بازده منفی را داشته باشند. با توجه به این‌که صندوق‌های مختلط 50 درصد دارایی خود را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند، تاثیرپذیری آن‌ها از شاخص‌های بورس و فرابورس بالاست.

مقاوم‌ترین صندوق‌ سرمایه‌گذاری مختلط در هفته گذشته ” مشترک امین آوید” با منفی 0.77 درصد بازدهی بوده است. این صندوق در دوره‌ه یک ساله بازده مثبت 76.6 درصدی را ثبت کرده است. صندوق  “مشترک گنجینه مهر” با منفی 0.82 درصد بازدهی هفتگی، دومین صندوق هفته گذشته در بین صندوق‌های مختلط بوده است. سومین صندوق در بین صندوق‌های مختلط در هفته گذشته “مشترک کوثر” می‌باشد که در این شرایط بازار توانسته است منفی 1.1 درصد بازدهی را کسب کند. لازم به ذکر است که میانگین بازدهی صندوق‌های مختلط فعال در بازار سرمایه در هفته گذشته منفی 2.3 درصد بوده است. این در حالی است که در دو هفته قبل میانگین بازدهی صندوق‌های مختلط مثبت 6.1 درصد بود.

در جدول زیر پنج صندوق مختلط که مقاوم‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط هفته منتهی به 1398/02/20 می‌باشند، آورده شده است: (برگرفته از سامانه رسام؛ صفر تا صد صندوق‌های سرمایه‌گذاری)

ردیف نام صندوق بازده هفته گذشته
 (درصد)
بازده سال گذشته
(درصد)
خالص ارزش دارایی
(میلیارد ریال)
مدیر
1 مشترک امین آوید -0.77% 76.6% 191 کارگزاری امین آوید
2 مشترک گنجینه مهر -0.82% 63.2% 172 کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان
3 مشترک کوثر -1.10% 82.6% 111 کارگزاری بانک صنعت و معدن
4 مشترک سپهر آتی -1.14% 31.0% 147 تامین سرمایه سپهر
5 مشترک نیکی گستران -1.51% 50.9% 62 مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر

در نمودار زیر مقاوم‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط هفته منتهی به 20/02/1398 با هم مقایسه شده‌اند: 

معرفی مقاوم ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به بیستم اردیبهشت ماه 1398)

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط برای کسانی مناسب هستند که هم تمایل به سرمایه‌گذاری در سهام را دارند و هم سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت. زیرا ترکیب دارایی‌های این صندوق‌ها به گونه‌ای است که حدود 50 درصد آن به سهام و 50 درصد دیگر آن به اوراق بهادار با درآمد ثابت اختصاص داده شده است. در مورد تفاوت سهام و اوراق بهادار با درآمد ثابت می‌توان گفت که سهام ممکن است بازدهی بیشتری داشته باشد ولی متقابلاً ریسک بیشتری را هم به سرمایه‌گذار متحمل می‌کند و در آن‌سوی طیف اوراق بادرآمد ثابت دارای بازده نسبتاً ثابت و ریسک کمتری هستند.

بنابراین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط برای کسانی مناسب هستند که نه تمایل به ریسک و بازده بالا و نه تمایل به ریسک و بازده پایین دارند بلکه تمایل به پذیرش سطح متوسط ریسک و بازده را برای سرمایه‌گذاری‌های خود دارند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.