معرفی شرکت صنایع خاک چینی ایران (کخاک)

معرفی شرکت صنایع خاک چینی ایران (کخاک)
خلاصه اخبار

فعالیت اصلی شرکت صنایع خاک چینی ایران (نماد: کخاک) تولید کائولن فرآوری شده و درجه بندی شده می باشد.

محصولات این شرکت به عنوان ماده اولیه در صنایع تولید ظروف چینی، کاشی و سرامیک های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. بخشی از کائولن فراوری شده این شرکت به کشورهای همجوار و همچنین چین و هند صادر می گردد. جدول زیر میانگین نرخ فروش محصولات مختلف شرکت صنایع خاک چینی ایران را از سال 96 نمایش می دهد:

معرفی شرکت صنایع خاک چینی ایران (کخاک)

مشاهده می شود که نرخ فروش محصولات این شرکت از سال 96 تا خرداد 98 تا 120 درصد افزایش داشته است. علاوه بر این نرخ فروش محصولات صادراتی این شرکت بیش از سه برابر شده است. نمودار زیر مجموع فروش ریالی این شرکت را از سال 96 نشان می دهد. این شرکت در سال 96 حدود 77 میلیارد و در سال 97 تقریبا 110 میلیارد تومان فروش به ثبت رسانده است. این در حالی است که میزان فروش این شرکت، در سه ماهه ابتدایی سال 98 حدود 47 میلیارد تومان گزارش شده است. بر همین اساس پیش بینی می شود در مجموع سال جاری این شرکت حدود 197 میلیارد تومان فروش داشته باشد.

معرفی شرکت صنایع خاک چینی ایران (کخاک)

نکته مهم در صورت های سود و زیان این شرکت، حاشیه سود بالای این شرکت می باشد. حاشیه سود این شرکت در سال 96، حدود 68 درصد بوده در حالی که در سال 97 این عدد به 79 درصد رسیده است. پیش بینی می شود حاشیه سود شرکت در سال 98 نیز در همین محدود باشد. نکته قابل توجه در مورد این شرکت که موجب افزایش حاشیه سود آن می شود، دسترسی به منابع داخلی است. به این صورت که با وجود افزایش نرخ محصولات، مواد اولیه به میزان کمتری گران می شوند. از همین رو، هرگونه افزایش نرخ محصولات به شدت موجب افزایش سودآوری شرکت می شود.

شکل زیر روند سودسازی شرکت از سال 96 را نشان می دهد. مشاهده می شود که شرکت می تواند در سه ماهه ابتدایی سال 98 به اندازه کل سال 96 سود بسازد. لذا تخمین زده می شود شرکت در سه ماهه ابتدایی سال 98 حدود 100 تومان سود بسازد که این رقم در انتهای سال می تواند به حدود 460 تومان در هر سهم برسد. بر همین اساس P/E تحلیلی سهم بر اساس قیمت 2,900 تومان حدود 6 واحد می باشد. لذا در صورت اصلاح، این شرکت می تواند به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری ویژه به شمار بیاید.

معرفی شرکت صنایع خاک چینی ایران (کخاک)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها