معرفی شرکت سرمایه گذاری پویا (نماد : وپویا)

معرفی شرکت سرمایه گذاری پویا (نماد : وپویا)
خلاصه اخبار

شرکت سرمایه‌گذاری پویا در سال 1382 به صورت شرکت سهامى خاص تأسیس و بعد از ثبت در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتى تهران شروع به فعالیت کرده است.

شرکت سرمایه‌گذاری پویا در سال 1382 به صورت شرکت سهامى خاص تأسیس و بعد از ثبت در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتى تهران شروع به فعالیت کرده است. شرکت در سال1394 به عنوان نهاد مالی شرکت سرمایه‌گذاری نزد سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شده اسـت. در نهایت در سال1395 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در همین تاریخ برای اولین بار در بورس تهران درج نماد شده اما به دلیل عدم عرضه سهام، شرکت از لیست شرکتهای ناشر خارج گردیده است. در حال حاضر، شرکت سرمایه‌گذاری پویا جزء واحدهاى تجارى فرعى شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر (سهامی خاص) و واحد تجارى نهایى گروه، شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر می‌باشد. نشانی مرکز اصلى شرکت خیابان گاندی جنوبی، کوچه یکم، پلاک ،5طبقه چهارم و محل فعالیت اصلی آن در شهر تهران واقع است.

موضوع فعالیت شرکت سرمایه گذاری پویا

موضوع فعالیت اصلی در نظر گرفته شده در اساسنامه این شرکت سرمایه‌گذاری در سهام سهم الشرکه واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای شرکت‌ها، موسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با هدف کسـب انتفاع به طوری که به تنهایی یا به همراه اشخاص وابـستة خود، کنترل شرکت، مؤسـسه یا صندوق سـرمایه‌گذاری سرمایه پذیر را در اختیار نگرفته یا در آن نفوذ قابل ملاحظه نیابد. سرمایه‌گذاری در سایر اوراق بهادار که به طور معمول دارای حق رأی نیست و توانایی انتخاب مدیر یا کنترل ناشر را به مالک اوراق بهادار نمی‌دهد.

سرمایه و ترکیب سهامداران وپویا

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 5 میلیارد ریال (شامل تعداد 5000000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) بوده که طی دو مرحله افزایش سرمایه در تاریخ 99/02/77 به 400 میلیارد تومان رسیده است.

فهرست سهامداران شرکت در تاریخ 1399/02/31 به شرح جدول ذیل می باشند:

ردیفنام سهامدارتعداد سهامدرصد
1شرکت سرمایهگذاری تدبیر (سهامی خاص)3,999,992,00099.9998
2شرکت ایران و شرق (سهامی خاص)2,0000.00005
3شرکت لیزینگ ایران و شرق (سهامی عام)2,0000.00005
4شرکت سرمایه‌گذاری پردیس (سهامی عام)2,0000.00005
5شرکت تولید و صادرات ریشمک (سهامی عام)2,0000.00005
جمع4,000,000,000

وضعیت پورتفوی سرمایه گذاری شرکت

صورت‌های مالی 3 ماهه منتهی به 31 اردیبهشت 99 نشان می‌دهد که این شرکت سبد سرمایه‌گذاری خود را به صورت زیر بین شرکت های بورسی و غیر بورسی تقسیم کرده است. این نمودار نسبت بهای تمام شده این دو دسته را نشان می‌دهد.

معرفی شرکت سرمایه گذاری پویا (نماد : وپویا)

برای بررسی دقیق‌تر عملکرد شرکت از نظر صنایع مورد استفاده در سبد سرمایه‌گذاری، توجه شما را به نمودار زیر جلب می‌کنیم. در این نمودار 5 صنعت بورسی با بیشترین سرمایه‌گذاری توسط وپویا، و سهم هرکدام از این صنایع از سبد سرمایه‌گذاری شرکت نشان داده شده است.

معرفی شرکت سرمایه گذاری پویا (نماد : وپویا)

روند سودآوری و عملکرد شرکت سرمایه گذاری پویا

اگر به سود سالیانه شرکت به عنوان ملاک بررسی عملکرد آن نگاه کنیم، شرکت سرمایه‌گذاری پویا با شروع روند رو به رشد بازار سرمایه توانسته عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. این موضوع در صورت سود و زیان سه ماهه، ارائه شده توسط شرکت به صورت جدول زیر نمایش داده شده است.

معرفی شرکت سرمایه گذاری پویا (نماد : وپویا)

همانطور که مشاهده می کنید شرکت در سال 98 توانسته سود خالص هر سهم را از 11 به 484 ریال برساند، دقت کنید که در سه ماهه اول سال مالی 99 سود خالص هر سهم به 375 ریال رسیده که به معنای پوشش 75 درصدی عملکرد سال قبل در تنها یک چهارم از سال مالی فعلی است.

شما می توانید جهت رصد بازار و اخبار عرضه اولیه ها به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.

برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • نمیدونم چرا اگاه این رو برام خرید نزد
    واقعا اجحافه به بهانه های مختلف دوبار برام عرضه اولیه رو ثبت نکردن.
    مبلغشم بالاتر زدم

  • سلام. من عرضه اولیه سفارش دادم و ثبت کردم بعد روز،چهازشنبه سیستم اگاه خراب شد الان پول به حسابم برگشته . چرا خرید نکرده برام؟

  • ممنونم از راهنماییتون و برنامه کاملاً عالیتان

  • سلام یک روز قبل از عرضه سهام وپویا در سایت اگاه درخواست 300سهم بانرخ4100زدم خود سایت عدد حاصلضرب رادادولی بلافاصله پیام داد”مبلغ سفارش بیش از مبلغ قابل معامله است”خواستم عدد را اصلاح کنم اجازه کاری بمن نداد وناموفق زد لطفا اشکال کارمرابیان نمایید.روز بعد به نمایندگانی اهواز مراجعه کردم وگفتم اگرامکان دارد ازطریق انها خرید کنم که گفتند ما هیچ کاری براتون نمی توانیم انجام دهیم لطفاراهنمایی بفرمایید

    • سلام، عرضه اولیه ها باید در بازه زمانی مشخص شده خریداری بشن و خارج از این بازه کسی نمیتونه کاری انجام بده، مشکلی هم که برای شما پیش اومده احتمالا به دلیل مشکل فنی کارگزار بوده

  • سلام چرا به من سهام وپویا واگذار نشد وهرچی خرید میزنم خطا میده ناعادلانه است

    • سلام، خرید در روز های بعد از عرضه اولیه در ساعاتی انجام میشه که بورس اعلام کرده

    • سلام، بله نزدیک به دو نیم میلیون نفر تونستن این سهم رو بخرند که البته نسبت به عرضه اولیه های قبلی اختلاف زیادی وجود داشته