معرفی شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)

معرفی شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)
خلاصه اخبار

شرکت بهساز کاشانه تهران در سال 1382 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و فعالیت خود را شروع کرده است.

شرکت بهساز کاشانه تهران در سال 1382 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و فعالیت خود را شروع کرده است. در این شرکت، گروه توسعه ساختمانی تدبیر با در اختیار داشتن 93 درصد از سهام، سهامدار عمده محسوب می‌شود و مدیریت آن را بر عهده دارد. با توجه به این موضوع که سهامدار عمده زیر مجموعه ستاد اجرائی فرمان امام (ره) می‌باشد، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این شرکت در ارتباط مستقیم با این نهاد است.

موضوع فعالیت شرکت بهساز کاشانه تهران شامل سرمایه گذاری و مشارکت در کلیه فعالیت‌های عمرانی، امور ساختمانی، آماده سازی زمین، ساخت و ساز و گسترش واحدهای مسکونی، اداری، تجاری، شهرک سازی، بلند مرتبه سازی و … است.

در راستای سیاست‌های ستاد اجرایی فرمان امام، فعالیت اصلی شرکت عمدتا مربوط به اخذ پروانه ساخت و انتخاب شریک در خصوص املاک معرفی شده از سوی ستاد معطوف بوده است و اهم فعالیت‌های انجام شده در دوره مالی مورد بررسی شامل فروش املاک می باشد.

شرکت بهساز کاشانه تهران از تاریخ 1399/05/01 به عنوان پانصد و چهل و چهارمین شرکت پذیرفته شده در بخش «فعالیت­های مربوط به املاک و مستغلات»، با نماد « ثبهساز » در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

سرمایه شرکت و سهامداران

سرمایه این شرکت شامل 20,130,787,000 برگه سهم با ارزش 1000 ریال می‌باشد که 93 درصد از آن در اختیار گروه توسعه ساختمان تدبیر و 7 درصد دیگر در اختیار گروه توسعه اقتصادی تدبیر قرار دارد.

وضعیت شرکت به عنوان یکی از زیر مجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام در تصویر زیر نشان داده شده است:

معرفی شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)

شرح فعالیت شرکت بهساز کاشانه تهران

با توجه به این موضوع که عمده‌ی فعالیت های این شرکت به صورت ارائه خدمات در زمینه انتقال، فروش و مشاوره در ساخت املاک انجام می‌شود، اطلاعات چندانی برای ارائه در زمینه فعالیت‌های آن وجود ندارد و مستقیما به سراغ بررسی وضعیت مالی شرکت خواهیم رفت. با این وجود ذکر یک نکته در این بخش ضروری است.

قرار گرفتن این شرکت به عنوان یکی از زیر مجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام، این فرصت را ایجاد کرده است تا از ظرفیت‌های این مجموعه برای تعریف پروژه های متعدد استفاده شود که نتیجه آن افزایش سود آوری در این شرکت است. یکی از امتیازهای مربوط به این موضوع اولویت این شرکت و سایر شرکت های هم موضوع در زمینه فروش املاک مربوط به ستاد است.

وضعیت مالی ارزش گذاری

با توجه به ماهیت خدماتی مربوط به فعالیت های این شرکت، یکی از روش های مناسب برای بررسی عملکرد، بررسی تداوم سود آوری و حاشیه سود آن است. بررسی صورت های مالی 2 سال اخیر نشان می‌دهد که شرکت در این مدت با رشد نزدیک به 5 درصدی سود خالص روبرو بوده است.

تغییرات نرخ مسکن و مصالح ساختمانی دو مورد از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار بر صورت های مالی این شرکت هستند و باید در زمینه بررسی وضعیت این شرکت همواره این دو مورد را مد نظر قرار داد.

در ارزشیابی این شرکت از روش خالص ارزش دارایی ها (NAV) به عنوان روش اصلی در تعیین ارزش سهام استفاده شده است. جدول زیر که بر گرفته شده از فایل ارزشیابی، ارائه شده در سایت بورس تهران است، نتایج ارزشیابی این شرکت را نشان می‌دهد.

معرفی شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)

 بر اساس این روش ارزش هر سهم این شرکت 2855 ریال برآورد شده است.

با توجه به اهمیت بالای دارایی ها شامل زمین، املاک در حال ساخت و املاک آماده فروش در بررسی ارزش دارایی های این شرکت، لیست این دارایی ها به صورت مورد به مورد در فایل ارزشگذاری ذکر شده است و در این قسمت ما تنها به ارائه جداول مربوطه اکتفا می‌کنیم. برای دسترسی به اطلاعات دقیق تر در مورد موقعیت، مساحت و سایر مشخصات هر یک از این املاک می توانید به این فایل مراجعه کنید.

زمین نگهداری شده برای ساخت املاک

معرفی شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)

املاک در جریان ساخت

معرفی شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)

واحدهای ساختمانی آماده برای فروش

معرفی شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)

زمین

معرفی شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)
معرفی شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)
معرفی شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)
شما می توانید برای رصد شرایط عرضه های اولیه قبلی در زمان بازار کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) را دنبال کنید.
برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
نظرات کاربران
  • به این ترتیب مشاور املاکی ها و پیمان کاران ساختمان هم وارد شدند باید منتظر سایر صنف ها هم باشیم

  • باسلام من عرضه اولیه دارا یکم از طریق برنامه آپ خریداری کردم تغییر کار گذار هم دادم الان توی پرتفوی نیستش کجا رفته لطفا راهنمایی

    • سلام، از طریق کارگزاری وضعیت درخواست تغییر کارگزارتون رو بررسی کنید

  • سلام.لطفا توب پیامرسان های داخلی سروش و گپ و ایتا و بله هم کانال اطلاع رسانی قرار بدین.

  • سلام اردر در بورس و فرابورس به چه معنا هست؟

    • سلام، اردر همون درخواست خرید یا فروش هست

  • سلام من بگیلان را خریداری کردم و در دو و سه روز اول سود ۵هزارنومان می داد ولی در این روز ها به جای اینکه سودهی روزانه آن بیشتر بشه کمتر شده و به روزی هزارتومان رسیده این مشکلش چیه

  • برا هر نفر چقدر سهم میرسه در این مورد هم مطلب بزارید؟