معرفی برترین کیف‌پول‌های نسخه‌ی اندروید برای نگهداری بیت کوین

معرفی برترین کیف‌پول‌های نسخه‌ی اندروید برای نگهداری بیت کوین

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

آیا مالک مقداری رمزارز بیت کوین هستید و یا به تازگی برای خرید اقدام کرده‌اید؟ در صورتی که چنین است، این پرسش به وجود می‌آید که دارایی رمزارزی خود را کجا ذخیره کرده‌اید؟

در صورتی که پاسخ شما «همان سایت که از آن خریداری کرده‌ایم» و یا «حساب صرافی مبادله‌ی رمزارز» می‌باشد، در این صورت شما دارایی خود را در معرض خطر قرار داده‌اید. زمانی که دارایی رمزارزی خود را بر روی حساب‌های صرافی آنلاین ذخیره کرده‌اید، شما حق مالکیت کامل یا به عبارتی قابلیت کنترل کامل آن‌ها را ندارید! این بدان معناست که در صورت هک شدن این صرافی و یا توقف ناگهانی فعالیت‌های آن، شما تمامی دارایی‌های رمزارزی خود را از دست خواهید داد.

شاید بگویید که «چنین موردی اغلب رخ نمی‌دهد»! بله درست است، اما پیش از این نیز چنین مواردی رخ داده و احتمال وقوع مجدد آن‌ها همواره وجود دارد(مواردی همچون هک صرافی Mt.Gox)، بنابراین بهترین راه جلوگیری و کاهش حداکثری سطح خطر و ریسک از دست دادن دارایی رمزارزی می‌باشد.

استفاده از کیف‌پول رمزارزی ضروریست!

اگر نمی‌خواهید دارایی رمزارزی خود را از دست بدهید، بهترین کار ذخیره‌ی آن‌ها بر روی کیف‌پول رمزارزی خودتان است. برای این کار انواع مختلی کیف‌پول رمزارزی وجود دارد که بسته به نیاز شما می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید:

  • کیف‌پول‌های سخت‌افزاری(بهترین گزینه)
  • کیف‌پول‌های نسخه‌ی دسکتاپ
  • کیف‌پول‌های نسخه‌ی موبایل(برای سیستم‌عامل‌های اندروید یا iOS)
  • کیف‌پول‌های آفلاین

برای کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع کیف‌پول و توضیح آن‌ها می‌توانید به مقالات پیشین تیم کوینیت مراجعه کنید؛ در این مقاله قرار است بهترین و امن‌ترین کیف‌پول‌های نسخه‌ی موبایل که جهت استفاده در سیستم‌عامل‌های اندروید توسعه یافته‌اند را مورد بررسی قرار دهیم.

در ابتدای کار باید گفت که دو مورد بین تمام کیف‌پول‌های موجود در لیست ما مشترک است:

شما مالکیت کامل کلمات بازیابی حساب را برعهده داشته و هیچ کس نمی‌تواند بدون دراختیار داشتن کلمه‌ی PIN بیت کوین‌های شما را به فروش برساند.

زمانی که برای اولین بار کیف‌پول مورد نظر خود را راه‌اندازی و اجرا می‌کنید، شما با کلمات بازیابی حساب روبرو خواهید شد. حتماً این کلمات بازیابی حساب را به ترتیب بر روی یک تکه کاغذ یادداشت کرده و در جای امنی نگهداری کنید. به یاد داشته باشید که در صورت مفقود شدن کیف‌پول یا از دست رفتن آن، تنها راه بازیابی دارایی‌های رمزارزی استفاده از این کلمات بازیابی حساب است.

نکته‌ی مهم: عدم مالکیت و کنترل کلید خصوصی به معنای عدم مالکیت دارایی رمزارزی می‌باشد!

به یاد داشته باشید که پلت‌فرم‌های ارائه دهنده‌ی خدمات رمزارزی از جمله کوین‌بیس(Coinbase) و کوین‌ماما(CoinMama) مالکیت کلید‌های خصوصی شما را بر عهده دارد؛ بنابراین اگر قصد نگهداری بیت کوین به صورت طولانی مدت را دارید، باید از یک روش ذخیره‌سازی دارایی سرد(Cold Storage) استفاده کنید. در چنین حالتی، حتی با از دست رفتن تلفن همراه به دلایلی همچون سرقت یا خرابی دستگاه، شما باز هم توانایی بازگردانی دارایی‌های رمزارزی خود را خواهید داشت.


برترین کیف‌پول‌های رمزارزی نسخه‌ی اندروید(سال ۲۰۲۰)

در این لیست تنها کیف‌پول‌های جدید و محبوب مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بنابراین به معرفی کیف‌پول‌های قدیمی‌تر که دیگر نسخه‌ی جدیدی از آن‌ها منتشر نشده و اصطلاحاً آپدیت نمی‌شوند، پرداخته نخواهد شد.

چند نکته‌ی کلیدی: این وظیفه‌ی شماست که از امنیت و عاری بودن دستگاه اندرویدی از بدافزارها و ویروس‌ها مطمئن شوید. اطمینان حاصل کنید که هیچ‌گونه نرم‌افزار دستکاری شده و غیرقابل اطمینانی بر روی تلفن همراه یا تبلت شما نصب نشده باشد.

همچنین، به یاد داشته باشید که تعداد زیادی کیف‌پول جعلی بر روی پلت‌فرم‌های فروشگاهی آنلاین از جمله گوگل‌پلی و اپل استور وجود دارد؛ بنابراین تنها با دیدن نام و مشخصات یک کیف‌پول رمزارزی برای نصب آن اقدام نکنید، بلکه با جستجو در اینترنت حتماً نسبت به منبع توسعه دهنده‌ی آن اطلاعات کافی پیدا کنید.

در ادامه‌ی مقاله به بررسی کیف‌پول‌های اندروید ذیل خواهیم پرداخت:

  • کیف‌پول کوینومی(Coinomi)
  • کیف‌پول ادج(Edge)
  • کیف‌پول الکتروم(Electrum)
  • کیف‌پول مایسلیوم(Mycelium)
  • کیف‌پول جکس(Jaxx)
  • کیف‌پول کوینومی(Coinomi)

کیف‌پول کوینومی(Coinomi)

کوینومی یک کیف‌پول محبوب سبک(lightweight) با قابلیت پشتیبانی از رمزارزهای مختلف است که توانایی ذخیره‌سازی بیت کوین و رمزارزهای ثانویه به صورت همزمان در آن وجود دارد. این کیف‌پول به شما اجازه می‌دهد که کنترل کامل کلید‌های خصوصی خودتان را برعهده داشته باشید.

کیف‌پول رمزارزی بیت کوین موبایل اندروید

در حال حاضر این کیف‌پول قابلیت پشتیبانی از ۸۶ رمزارز برتر و شناخته‌ شده‌ی بازار در کنار ۲۱۴ نوع توکن محبوب را داشته و لیست پشتیبانی آن روز به روز در حال افزایش و گسترده‌تر شدن است. توسعه‌دهندگان این کیف‌پول محبوب اعلام کرده‌اند که در بروزرسانی بعدی قابلیت پشتیبانی از ۵۰۷ نوع رمزارز در کنار هزاران نوع توکن ERC-20 به این کیف‌پول افزوده خواهد شد.

برخی از ویژگی‌های قابل توجه‌ی این کیف‌پول عبارتند از تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان و بازیابی «کلمات بازیابی حساب»، لایه‌های امنیتی برای محافظت از کلمه‌ی عبور(PIN)، ویژگی بهره‌مندی از کیف‌پول کاغذی و پشتیبانی از کد‌های QR جهت سازده‌سازی برخی فعالیت‌های رایج.

همچنین، کیف‌پول کوینومی یکی از معدود کیف‌پول‌های رمزارزی موجود است که قابلیت پشتیبانی از بیت کوین، بیت کوین‌کش و بیت کوین‌گلد را دارد.

در حال حاضر این کیف‌پول رمزارزی تنها برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شده است، اما در آینده‌ای نه چندان دور شاهد معرفی نسخه‌ی iOS آن خواهیم بود.

دانلود کیف‌پول کوینومی


 کیف‌پول ادج(Edge)

کیف‌پول رمزارزی ادج یکی دیگر از محصولات ارائه شده توسط شرکت ایربیتز(AirBitz) است که توانسته در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت چشم‌گیر در میان کاربران برسد. شرکت ایربیتز یکی از پیشگامان حوزه‌ی رمزارز و بیت کوین است که در سال ۲۰۱۴ به موفقیت رسید و توانست محصولات با کیفیتی ارائه دهد.

کیف‌پول رمزارزی بیت کوین موبایل اندروید

به یاد داشته باشید که این کیف‌پول قابلیت کنترل و ذخیره‌سازی کلمات بازیابی حساب را ندارد، با این حال بدان معنا نیست که ادج یک کیف‌پول نگهداری رمزارز سمت تولید‌کننده(Custodial) می‌باشد. به جای کلمات بازیابی حساب، این کیف‌پول یک رمزارز عبور در اختیارتان قرار می‌دهد که جایگزین کلمات بازیابی شده و با ارائه‌ی آن تمام دارایی‌های رمزارزی بازیابی می‌شود.

شایان ذکر است که کیف‌پول رمزارزی ادج علاوه بر بیت کوین، قابلیت پشتیبانی از رمزارزهای شناخته شده‌ی دیگری همچون بیت کوین‌کش، اتریوم، لایت‌کوین، دش و غیره را دارد. همچنین این کیف‌پول با در نظر گرفتن پشتیبانی از فناوری سگویت(Segwit) توسعه یافته است، بنابراین یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای کاربران تلفن همراه و استفاده کننده از سیستم عامل اندروید می‌باشد.

دانلود کیف‌پول ادج


کیف‌پول الکتروم(Electrum)

الکتروم هم یک کیف‌پول سبک بیت کوین است که در ابتدای سال ۲۰۱۱ توسط جامعه‌ی کاربران بیت کوین توسعه یافت. کیف‌پول الکتروم یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتماد‌ترین کیف‌پول‌های ذخیره‌سازی بیت کوین موجود در فضای رمزارزی می‌باشد. علاوه بر این، الکترون یک پروژه‌ی منبع باز است که تحت مجوز دانشگاه ماساچوست(MIT) منتشر شده است.

کیف‌پول رمزارزی بیت کوین موبایل اندروید

الکتروم یک کیف‌پول فعال با قابلیت پشتیبانی از سگویت است، علاوه براین شما مالکیت کامل کلمات بازیابی حساب و رمزارز عبور(PIN) را هم در اختیار دارید.

علاوه بر موارد گفته شده، کیف‌پول الکتروم هم دارای نسخه‌ی موبایل است و هم نسخه‌ی دسکتاپ، بنابراین کاربران می‌توانند کارمزد تراکنش‌های خود را به وسیله‌ی رایانه‌ی شخصی و یا تلفن همراه خود تعیین کنند.

دانلود کیف‌پول الکتروم


کیف‌پول جکس(Jaxx)

اگر به دنبال یک کیف‌پول نسخه‌ی اندروید هستید که قابلیت پشتیبانی از چندین رمزارز به صورت همزمان را دارد، یکی از بهترین گزینه‌های موجود کیف‌پول جکس می‌باشد.

کیف‌پول رمزارزی بیت کوین موبایل اندروید

 در حال حاضر کیف‌پول جکس علاوه بر پشتیبانی از رمزارزهای شناخته شده‌ای همچون بیت کوین، اتریوم، دائو(DAO)، دش، اتریوم کلاسیک، لایت کوین و زی‌کش، قابلیت ذخیره‌سازی توکن‌های ERC-20 را هم دارد.

دانلود کیف‌پول جکس


کیف‌پول مایسلیوم(Mycelium)

کیف‌پول مایسلیوم یکی از کیف‌پول‌های محبوب موجود در بازار است که علاوه بر قابلیت ارائه‌ی کلمات کلیدی و ذخیره‌سازی بیت کوین، می‌تواند با کیف‌پول‌های سخت‌افزاری نیز هماهنگ شود.

کیف‌پول رمزارزی بیت کوین موبایل اندروید

زمانی که برای اولین مرتبه این کیف‌پول رمزارزی را بر روی دستگاه خود راه‌اندازی می‌کنید، دو گزینه‌ی «بازیابی دارایی‌های رمزارزی با استفاده از کلمات کلیدی» و «ساخت یک کیف‌پول جدید» در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. در این مرحله باید گزینه‌ی دوم را انتخاب کرده و بلافاصله کلمات کلیدی ارائه شده را یادداشت کنید.

کیف‌پول مایسلیوم همچنین به کاربر اجازه می‌دهد تا در راستای افزایش سطح امنیت دارایی‌های رمزارزی خود یک کلمه‌ی عبور(PIN) نیز اضافه کند. با اضافه شدن کلمه‌ی عبور به کیف‌پول، در صورت دسترسی فیزیکی افراد به کیف‌پول شما امکان جابجایی و سرقت دارایی رمزارزی وجود نخواهد داشت.

کیف‌پول رمزارزی بیت کوین موبایل اندروید

این کیف‌پول همچنین دارایی قابلیت دفترچه‌ی آدرس نیز می‌باشد، بنابراین شما می‌توانید در صورت نیاز آدرس‌هایی که زیاد با آن‌ها سروکار دارید را ذخیره کرده و هنگام انجام تراکنش از این گزینه‌ی جهت سهولت کار استفاده کنید.

روند ارسال و دریافت بیت کوین در این کیف‌پول رمزارزی بسیار ساده است، از این رو یکی از بهترین کیف‌پول‌های نسخه‌ی اندروید در بازار به شمار می‌آید. اگر در حال استفاده از یک کیف‌پول سخت‌افزاری همچون لدجر یا ترزور هستید، کیف‌پول مایسلیوم قابلیت هماهنگ‌سازی با آن‌ها را دارد.

دانلود کیف‌پول مایسلیوم

 

آیا تا به حال از کیف‌پول‌های معرفی شده در این مقاله استفاده کرده‌اید؟ آیا کیف‌پول‌های نسخه‌ی اندروید دیگری را می‌شناسید که قابلیت‌های کافی برای اضافه شدن به لیست تیم کوینیت را داشته باشند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.