معامله ۱۱.۴ میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا

معامله ۱۱.۴ میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا

به گزارش سیگنال به نقل از کالا خبر،

به گزارش «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته ای که گذشت بیشترین ارزش معاملات با کسب سهم 57 درصدی در نماد معاملاتی انبارهای زعفران نگین به ثبت رسید؛ به طوری که بالغ بر 4.5 میلیون گواهی سپرده زعفران نگین به ارزش تقریبی 1378 میلیارد ریال در بازار دست به دست شد. گرچه دارایی مذکور از نظر حجم معاملات با به دست آوردن سهم 39 درصدی، رتبه دوم را پس از سیمان کسب کرد.

معامله گران 6 میلیون و 100 هزار گواهی سپرده سیمان تیپ 2 را به ارزشی نزدیک به 31 میلیارد ریال مورد دادوستد قرار دادند تا این دارایی از نظر حجم معاملات رتبه اول را به دست آورد. دارایی مذکور 53 درصد از حجم معاملات را به تنهایی رقم زد.

764 هزار و 600 گواهی سپرده سکه طلا به ارزشی بیش از 982 میلیارد و 584 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت تا دارایی مذکور هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش معاملات در مقام دوم جای گیرد و به ترتیب 7 و 41 درصد از حجم و ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دهد.

معامله 31 هزار و 719 گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی حدود 7.2 میلیارد ریال در بازار خرید و فروش شد.

بررسی آمارهای معاملاتی حاکی از آن است که در این هفته تعداد 11 هزار و 570 گواهی سپرده برنج به ارزشی بیش از 5.7 میلیارد ریال معامله شد.

ارزش جا به جایی 1826 گواهی سپرده زیره سبز نیز به رقم 1.9 میلیارد ریال بالغ گردید.

در این هفته معامله گران 197 گواهی پسرده پسته و کشمش سبز را نیز خرید و فروش کردند و در مجموع ارزشی بیش از 368 میلیون ریال را رقم زدند.

این گزارش می افزاید، معاملات گواهی سپرده نخود نیز با دادوستد 118 ورقه بهادار مبتنی بر دارایی پایه مذکور برای اولین هفته معاملاتی در بازار مالی بورس کالا استارت خورد و ارزش بیش از 31 میلیون ریالی را رقم زد.