مصوبات جدید حضور صندوق ها در بازار پایه

مصوبات جدید حضور صندوق ها در بازار پایه
خلاصه اخبار

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، از برگزاری جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و مصوبات جدید با موضوع بازار پایه فرابورس خبر داد.

به گزارش سیگنال، محسن خدابخش ضمن بیان اینکه حضور صندوق ها در بازار پایه یکی از پیشنهادات و درخواست های فعالین بازار پایه بود گفت: بر این اساس صندوق‌های سرمایه ‌گذاری مختلط و صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری در سهام می توانند تا ۱۰ درصد از دارایی های تحت مدیریت صندوق را در بازار پایه سرمایه گذاری کنند.
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در صورتی که قابلیت اتکا و به موقع بودن ارائه اطلاعات ناشر درج شده در بازار پایه مطابق دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بهبود یابد فرابورس ایران می‌تواند نسبت به ارائه پیشنهاد به سازمان در راستای افزایش نسبت سرمایه گذاری صندوق ها در بازار پایه اقدام کند.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفتگو با سنا؛ به سرمایه گذاران توصیه کرد همواره از رفتار هیجانی در بازار سرمایه پرهیز و با علم و آگاهی داد و ستد کنند.
وی ادامه داد: با توجه به توسعه روز افزون بازارهای مالی به سرمایه گذاران توصیه می شود همواره نسبت به افزایش سواد مالی خود اهتمام ورزیده و در صورت لزوم از خدمات شرکت های مشاور سرمایه گذاری یا سبدگردان های  دارای مجوز برای سرمایه گذاری استفاده نمایند.

وی همچنین عنوان کرد سرمایه گذاری در واحد های صندوق های سرمایه گذاری با توجه به ریسک پذیری افراد نیز راهکار دیگری برای سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه می باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.