مصرف برق کاهش یافت

مصرف برق کاهش یافت
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- مصرف برق کشور با وجود رشد ۹ درصدی با اقدام‌های پیک سایی وزارت نیرو کاهش یافت.

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، روند مصرف برق روزهای گذشته روندی افزایشی به خود گرفته بود و بر همین اساس وزارت نیرو و شرکت مدیریت شبکه برق ایران تلاش خود را برای کاهش مصرف آغاز کردند.

در همین رابطه “علی‌اکبر محرابیان ” وزیر نیرو گفت: پاداش مشترکان صرفه‌جو از ابتدای خردادماه در قبض برق آنان لحاظ می‌شود.

وی افزود: این پاداش‌ها از اول خردادماه در سیستم دیسپاچینگ لحاظ شده و اعمال می‌شود و مشترکان می‌توانند به‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش مصرف 500 تومان پاداش بگیرند.

 محرابیان افزود: اعتقاد داریم دولت باید الگوی باشد، اما مصارف خارج از الگوی دولت زیاد است و بر این اساس مطابق مصوبه هیات وزیران که اخیراً اخذ شد، اداره‌ها مکلف هستند که در ساعت اداری نسبت به صرفه‌جویی حداقل 30 درصدی و در ساعت غیراداری نسبت به صرفه‌جویی 60 درصدی اقدام کنند. علاوه بر این تغییر ساعت اداری و انتقال آن به ساعت صبحگاهی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد. 

وی الگوی مصرف در مناطق عادی 300 کیلووات است که این عدد در مناطق گرم تا 10 برابر افزایش پیدا می‌کند.

محرابیان درباره پاداش‌های کم‌مصرفی گفت: اگر مشترکی سال گذشته 300 کیلووات مصرف می‌کرده و هم‌اکنون با کاهش 50 کیلوواتی به عدد 250 کیلووات برسد به‌ازای هر کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی 500 تومان پاداش گرفته که معادل 25 هزار تومان می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه قبض این مشترک برای مصرف 250 کیلووات نیز 25 هزار تومان است که معنای رایگان شدن قبض را می‌دهد. حال اگر این مشترک به‌جای 250 کیلووات 200 کیلووات مصرف کنند 30 هزار تومان پاداش خواهد گرفت و در قالب بستانکاری یا به‌صورت نقدی می‌تواند پاداش خود را دریافت کند.

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق نشان از آن دارد که اقدام برای کاهش مصرف جواب داده به‌گونه‌ای که مصرف برق روز گذشته کاهش یافت

روز گذشته میزان مصرف برق در حالی به 50 هزار و 886 مگاوات رسید در ساعت 12 و 31 دقیقه رسید که پارسال در همین بازه زمانی میزان مصرف 55 هزار و 270 مگاوات بود.

همچنین مصرف شب گذشته نیز با کاهش روبرو شد به‌گونه‌ای که در ساعت 20 و 39 دقیقه به رفم 50 هزار و 551 مگاوات رسید.

میزان مصرف پارسال در همین بازه زمانی 53 هزار و 988 مگاوات بود.

وزیر نیرو مصوبه طرح ملی «کاهش مصرف انرژی الکتریکی»، ضوابط تشویق و اعطای پاداش کاهش مصرف به مشترکان برق را ابلاغ کرد.