مشاور سابق شرکت ریپل رئیس دفتر کنترل ارز آمریکا خواهد شد

مشاور سابق شرکت ریپل رئیس دفتر کنترل ارز آمریکا خواهد شد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

مایکل بار در دولت بایدن

پس از استعفاء برایان بروکس(Brian Brooks) از سمت ریاست دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده(OCC) حدود یک هفته قبل، اولین شایعات در رابطه با جانشین احتمالی وی منتشر شد. در آن زمان گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد آقای مایکل بار(Michael Barr) یکی از مقامات سابق خزانه‌داری ایالات متحده می‌تواند بیشترین شانس برای تصاحب این سمت را داشته باشد.

آقای بار هم مانند برایان بروکس تمایل به پذیرش و تصویب دارایی‌های رمزارز در دفتر نظارت بر ارز آمریکا را دارد. این آژانس نظارتی دولتی در واقع یکی از زیر مجموعه‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به شمار می‌آید که وظیفه‌ی تنظیم و قانون‌گذاری بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتبار مالی کشور را برعهده دارد.

این آژانس در زمان فعالیت آقای بروکس یک سری دستورالعمل‌های نظارتی را ارائه کرد که در آن‌ها چگونگی تعامل بانک‌های دولتی با فضای رمزارزها شرح داده شده بود.

رمزارزهای پایدار آمریکا سیستم بانکی دولتی
دفتر نظارت بر ارز ایالات متحده

مخالفان بروکس

در این دستورالعمل‌ها همچنین توضیح داده شده بود که تمام بانک‌های مجاز به فعالیت در ایالات متحده می‌توانند خدمات نگهداری دارایی‌های رمزارزی را به مشتریان خود ارائه کنند. با این حال، آقای بروکس از طرف دموکرات‌های فعال کنگره‌ی آمریکا با نقل و انتقادات شدیدی مواجه شد، زیرا آن‌ها بر این باور بودند که تمرکز بر پذیرش رمزارزها در سیستم بانکداری باعث شده تا وی موارد مهم‌ترین همچون مبارزه با همه‌گیری کووید19 را فراموش کند.

با تمام این تفاسیر، اخبار مربوط به انتشار این دستورالعمل‌ها تاثیر مثبت و قابل قبولی بر صنعت رمزارزها گذاشت. انتظار می‌رود که آقای بار سیاست‌های دوستدار صنعت رمزارز دفتر کنترل ارز دولت آمریکا را ادامه دهد.

لازم به ذکر است که دفتر کنترل ارز ایالات متحده هفته‌ی گذشته در یک قدم مهم اولین بانک دارایی‌های دیجیتال با تایید و مجوز فدرال در آمریکا را ایجاد کرده است. این موضوع یک توسعه و نقطه‌ی عطف برای صنعت رمزارز و پذیرش این دارایی‌های دیجیتال در میان عموم مردم به شمار می‌آید.

رئیس بالقوه‌ی OCC از مشاوران شرکت ریپل بوده است

آقای بار در حال حاضر رئیس دانشکده‌ی سیاست‌های عمومی دانشگاه میشیگان فورد است و در دولت باراک اوباما نیز در وزارت خزانه‌داری فعالیت مستمر داشته است. با این حال، وی در سال 2015 به هیئت مشاوران آزمایشگاه‌های شرکت ریپل(Ripple Labs) ملحق شد.

در بیانیه‌ی مطبوعاتی که ماه جولای 2015 و در زمان تصدی آقای مایکل بار در شرکت ریپل منتشر شد، وی اظهار داشت:

من در رابطه با پیوستن به هیئت مشاوران آزمایشگاه‌های شرکت ریپل بسیار هیجان زده هستم. سیستم پرداخت جهانی ما در حال حاضر به شدت قدیمی و منسوخ شده است. من فکر می‌کنم که نوآوری در زمینه‌ی پرداخت می‌تواند به ایمن‌سازی سیستم‌های مالی، کاهش هزینه‌های جاری و بهبود میزان دسترسی و کارایی برای مصرف‌کنندگان و مشاغل منجر شود. Michael Barr

شایان ذکر است که شرکت ریپل در حال حاضر درگیر دادخواست و شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) مبنی بر فروش میلیارد‌ها دلار اوراق بهادار ثبت نشده می‌باشد.

گرچه دفتر کنترل بر ارز نمی‌تواند در روند رسیدگی به این پرونده دخالت کند، اما آقای بروکس پیش از ترک جایگاه خود از «استفاده از فناوری‌های پرداخت خصوصی جهت مدرنیزه کردن سیستم‌های بانکی منسوخ شده» حمایت کرده است.

نظر شما در رابطه با حضور یک طرفدار حوزه‌ی رمزارز به عنوان رئیس دفتر کنترل بر ارز آمریکا چیست؟ آیا انتخاب چنین کسانی می‌تواند به مدرنیزه‌سازی سیستم بانکداری و تصویب دارایی‌های رمزارزی کمک کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.