مشارکت ۲۵۰ سازنده داخلی در طرح پالایش پارسیان سپهر

مشارکت ۲۵۰ سازنده داخلی در طرح پالایش پارسیان سپهر

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش خبرنگار شانا، غلامحسین نوذری امروز (پنجشنبه، 26 فروردین‌ماه) ‌در آیین بهره‌برداری از واحد استحصال اتان شرکت پالایش پارسیان سپهر، به کیفیت کار و توانمندی کشور در افتتاح طرح‌ها در دوران تحریم اشاره و از وزیر نفت برای ارائه پیشنهاد اجرای این طرح به ستاد اجرایی فرمان امام قدردانی کرد و گفت: باید به این اندیشه‌ها و تصمیم‌ها احترام گذاشت. ستاد اجرایی فرمان امام قدردان همکاری چهار شرکت اصلی وزارت نفت، پیمانکاران، سازندگان و همه دست‌اندرکاران این طرح است.

وی با اشاره به اینکه 660 میلیون دلار از منابع طرح یک میلیارد دلاری پالایش پارسیان سپهر از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین شده است، به سختی‌های کار اشاره کرد و افزود: در اجرای خط لوله این طرح، 64 کیلومتر عملیات حفر صورت گرفت که 34 کیلومتر آن از بین دو رشته کوه می‌گذشت.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایش پارسیان سپهر با بیان اینکه تجهیزات این پالایشگاه در 18 استان ساخته شده و 250 سازنده داخلی در ساخت تجهیزات مورد نیاز همکاری داشته‌اند، ادامه داد: پیمانکار اصلی این طرح شرکت همپا هپکو بوده که کارهای بزرگی انجام داده است.

نوذری با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای این طرح تکمیل زنجیره ارزش بوده است، تصریح کرد: امروز با افتتاح این دو واحد میان‌دستی و پایین دستی، به بهبود محیط زیست نیز کمک می‌شود به‌طوری‌که 500 هزار مترمکعب گاز دی‌اکسیدکربن گرفته می‌شود و شعله گاز در خانه مردم آبی‌تر خواهد سوخت.

به گفته وی، محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی از دیگر اهداف اجرای این طرح بوده است که در جهت اهداف بیانات مقام معظم رهبری در بخش پتروشیمی اجرا شده است.

طرح پالایش پارسیان سپهر که به عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی در دو بخش واحد بازیابی اتان در سایت مُهر در استان فارس و واحد تفکیک اتان در سایت عسلویه استان بوشهر احداث شده است، امروز (پنجشنبه، 26 فروردین‌ماه) به دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس بهره‌برداری شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.