مسابقه امریکایی‌ها برای بالا بردن صادرات نفت

مسابقه امریکایی‌ها برای بالا بردن صادرات نفت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت «اینترپرایز پروداکتس پارتنرز» نخستین شرکتی بود که ماه گذشته تصمیم سرمایه‌گذاری نهایی در پایانه نفتی خود را اعلام کرد و هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد در نیمه اول سال ۲۰۲۰ موافقت رگولاتوری را دریافت کند و پس از ان به مدت دو سال […]

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت «اینترپرایز پروداکتس پارتنرز» نخستین شرکتی بود که ماه گذشته تصمیم سرمایه‌گذاری نهایی در پایانه نفتی خود را اعلام کرد و هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد در نیمه اول سال ۲۰۲۰ موافقت رگولاتوری را دریافت کند و پس از ان به مدت دو سال کار ساخت پایانه طول خواهد کشید.در این بین، شرکت «انرژی ترنسفر» اعلام کرد در مرحله مذاکرات پیشرفته درخصوص پایانه نفتی خود است و شرکت «تال گریس انرژی» مذاکرات را درباره این پروژه انجام می‌دهد. کرت بارو، نایب رییس بخش بازارهای نفت و انرژی میان‌دستی و پایین‌دستی در شرکت «ای‌اچ‌اس مارکیت» در این باره گفت: رقابت همچنان ادامه دارد و تنها به‌دلیل اینکه یک شرکت در این رقابت پیش افتاده است، به معنای ان نخواهد بود که برنده این رقابت می‌شود.پایانه‌های جدید به رشد صادرات نفت خام امریکا که در حوزه‌های شیل تولید می‌شود کمک می‌کند. دولت امریکا پیش‌بینی کرده است تولید داخلی سال اینده به ۳/ ۱۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد که حدود یک میلیون بشکه در روز بالاتر از میانگین امسال خواهد بود. براساس گزارش بلومبرگ،تکمیل این پروژه‌ها کار ساده‌ای نیست و چند پروژه با موانع رگولاتوری برخورد کرده‌اند. طبق اعلام اداره دریانوردی امریکا، در حال حاضر تنها پنج پروژه در مرحله دریافت مجوز قرار دارند که متعلق به شرکت‌های اینترپرایز، انبریج، اویل تنکینگ، ترافیگورا، فیلیپ ۶۶ و سنتینل انرژی هستند.

  دورنمای تاریک صادرات نفت امریکا  به چین

با وجود تلاشی که برای احداث پایانه‌های نفتی در امریکا در جریان است. تحلیلگران انرژی هشدار می‌دهند بالا گرفتن درگیری‌های تجاری بین دو اقتصاد برتر دنیا تاثیری منفی بر دورنمای صادرات نفت خام امریکا می‌گذارد. چین به زودی واردات نفت خام از امریکا را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد.به گزارش سی‌ان‌بی‌سی،  استفان برناک، تحلیلگر انرژی گفت: «ابر تیره‌ای که دورنمای صادرات نفت خام امریکا را پوشانده، درگیری تجاری چین و امریکاست.» برناک افزود: سال گذشته در همین زمان چین بزرگ‌ترین خریدار نفت خام امریکا بود ولی چینی‌ها در حال حاضر در استانه توقف واردات نفت از امریکا هستند. اخرین محموله نفت امریکا در ششم اگوست خلیج مکزیک را به مقصد چین ترک کرده است با این حال فاصله یک هفته‌ای بین بارگیری‌ها غیرمعمول نیست. چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت دنیا و یکی از برترین مقاصد نفت خام امریکا در نیمه اول سال گذشته میلادی بود. واردات نفت خام چین از امریکا تقریبا بلافاصله پس از اغاز جنگ تجاری کاهش یافت و با افزایش درگیری‌ها کاملا متوقف شد. علاوه بر جریان نفت خام که تحت تاثیر جنگ تجاری قرار گرفته، از ماه مارس هیچ محموله گاز طبیعی مایع هم از امریکا به سمت چین به حرکت درنیامده است. مایکل میدن، مدیر برنامه انرژی چین در موسسه مطالعات انرژی اکسفورد در این باره گفت که در صورت اجرایی شدن عوارض ترامپ بر کالاهای چینی، پکن هم بر اکثر واردات امریکا از جمله نفت عوارض وضع می‌کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.