مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه،

افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی دولتی کلید خورد

اجرای قانون افزایش سرمایه شرکت‌های وابسته به دستگاه های اجرایی، پذیرفته شده در بورس از طریق «صرف سهام»، با ابلاغ رئیس جمهور به وزارت اقتصاد و سازمان بورس، رسما کلید خورد. رئیس جمهور قانون افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم را که در 29 مرداد امسال در مجلس به تصویب رسیده بود ، برای اجرا به سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد.

مشاهده کل خبر

ممنوعیت انجام معاملات الگوریتمی تا اطلاع ثانوی

محسن خدابخش، مدیریت نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه ای استفاده از معاملات الگوریتمی و تقسیم سفارشات توسط کلیه مشتریان برخط در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را ممنوع کرد. در این اطلاعیه به کلیه شرکت‌های کارگزاری اعلام شده است: به منظور حفظ شرایط تعادل عرضه و تقاضا در بازار بر ورود سفارشات و معاملات، کلیه مشتریان اعم از حقیقی و حقوقی (به جز بازارگردانان دارای مجوز که با شناسه مشخص شده برای معاملات اقدام به ارسال سفارش می کنند) در خصوص امکان انجام معاملات الگوریتمی در همه نمادهای معاملاتی در بورس و فرابورس تا اطلاع ثانوی غیرفعال شود.

مشاهده کل خبر

دریافت مجوز برای کسب کرسی در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی

نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه، صاحب کرسی در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی شدند. سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران گفت: کانون در راستای ارائه خدمات صنفی به اعضای خود موفق به دریافت مجوز برای کسب کرسی در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی (واحدهای مختلف مالیاتی تهران بزرگ) در طول فرآیند برگزاری جلسات رسیدگی به اختلافات شد.

مشاهده کل خبر

رسانه ملی بستری سهل‌الوصول برای توسعه بازارسرمایه / رصد بورس از تلویزیون امکانپذیر می‌شود

به گفته سید محمد شمس‌الدین، تلویزیون بورسی، بستری سهل‌الوصول برای جهت‌دهی اطلاعات صحیح به سرمایه‌گذاران، ارائه تحلیل‌های اصولی و مورد وثوق سازمان بورس و آموزش بورس به همه اقشار مردم است. عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما و از مجریان فنی این طرح در خصوص ضرورت وجود شبکه بورسی گفت: در حال حاضر حدود 18 میلیون سهامدار فعال در بازارسرمایه حضور دارند که از این میزان حدود یک میلیون نفر روزانه به معامله سهام در این بازار می پردازند. این افراد همواره نیازمند اطلاعات و اخبار صحیح و در دسترس هستند تا بتوانند تصمیمات درستتری در بازارسرمایه داشته باشند.

مشاهده کل خبر

آغاز معاملات گواهی سپرده کشمش از 5 مهر در بورس کالا

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران از آغاز معاملات کشمش در بورس کالا در قالب ابزار گواهی سپرده کالایی از روز شنبه 5 مهر ماه سال جاری خبر داد. ناصرپور تاکید کرد: راهبرد اصلی بورس کالای ایران در خصوص به کارگیری از این ابزار مالی این است که در استان های تولیدکننده یک محصول خاص مثل کشمش به توسعه نظام انبارداری بپردازیم و در ادامه معاملات گواهی سپرده کالایی را بر پایه آن محصول آغاز کنیم که همین روال برای کشمش نیز در پیش گرفته شده است؛ راه اندازی و توسعه این معاملات در بورس به سود همه فعالان بازار محصولات کشاورزی خواهد بود.

مشاهده کل خبر

زیست بوم بازار سرمایه و راهکارهای ماندگاری منابع در آن

به گفته یک مدرس دانشگاه و تحلیلگر بازارهای مالی، انتظارات تورمی موجود در جامعه و هراس سرمایه‌گذاران از وضعیت آتی بازار موجب شد تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران رفتارهای هیجانی از خود نشان داده، نسبت به فروش سهم‌های خود اقدام کرده و بخشی از دارایی خود را از دست بدهند. موسی احمدی با بیان اینکه توجه به نرخ تورم، حمایت از سهم‌ها و بازارگردانی مناسب سهم‌ها می تواند بر ایجاد ثبات در این بازار کمک کند، خاطرنشان کرد: در این میان می توان نگاهی جدی به ایجاد ابزارهای جدید و نقش‌آفرینی بهینه توسط نهادهای مالی موجود و جدید انداخت. توجه به اختیار فروش تبعی می تواند کمک بزرگی در این بخش باشد.

مشاهده کل خبر

نقدشوندگی، ویژگی مهم صندوق های سرمایه گذاری

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد گفت: دولت در ماه های اخیر حمایت جانانه ای از بازار سرمایه داشته که بیان جزئیات آن در بخش های رسانه ای مغفول مانده است. جواد عشقی نژاد اظهار داشت: وقتی که ما از اقتصاد “نفت پایه” به سمت اقتصاد “مالیات پایه” می رویم، زمانی که سران قوا به موضوع بورس ورود و برنامه های حمایتی خود را مصوب می کنند، هنگامی که وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام می کند شرکت های پذیرفته شده در بورس از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند، بزرگترین حمایت ها به منظور توسعه بازار سرمایه و در نهایت صنعت و تولید انجام می شود.

مشاهد ه کل خبر

قانون جیب های مرتبط در بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در بازار سرمایه صبوری و مطالعه نقش کلیدی در موفقیت دارد،  گفت: سهامداران حقیقی باید در نظر داشته باشند بازار سرمایه جایی است که پول از جیب سهامداران عجول به سهامداران با حوصله و صبور منتقل می شود. دارابی ادامه داد : به همه – چه حقیقی و چه حقوقی – توصیه می کنم خریدار سهام باشید وقتی همه فروشنده اند و بفروشید وقتی همه خریدارند. این البته برای معامله گران کوتاه مدت است وگرنه به قول فیشر اگر سهام خوبی را انتخاب کنید شاید هیچ وقت زمان فروشش فرا نرسد.

مشاهده کل خبر

آینده درخشان استارتاپ ها با صندوق های سرمایه گذاری خصوصی

معاون سرمایه گذاری و توسعه بازار شرکت تامین سرمایه امید، به افرادی که ریسک‌پذیری کمتری دارند پیشنهاد کرد صندوق‌های سهام، مختلط و با درآمد ثابت را مدنظر قرار دهند. احسان عسکری در مورد صندوق های سرمایه گذاری خصوصی گفت: در دنیا صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، اقدام به سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و تامین مالی شرکت‌هایی می کنند که تا حدی به مرحله بلوغ رسیده، ولی در بورس پذیرفته نشده‌اند. موضوع فعالیت این صندوق‌ها هم در بازارسرمایه کشور جمع‌آوری و تخصیص منابع مالی به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها با موضوعات فعالیت مشخص است.

مشاهده کل خبر

اوراق تبعی و سهام خزانه عامل بازگشت تعادل/ خط پایان دور هیجانی بازار سرمایه / زمان تصمیم های جدید، در امر سرمایه گذاری است

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، طی چند ماه گذشته رکود بازارهای موازی و فضای خبری و رسانه ای باعث شد حجم گسترده ای از نقدینگی به بازار سرمایه وارد شود که البته اتفاق مبارکی بود. اما متاسفانه در زمان صعود و افت شاخص عملا تحلیل و بررسی های بنیادی سهام جایگاه چندانی بین سرمایه گذاران و فعالان بازار نداشت و بازار وارد مسیری شد که هرگز  تجربه نشده بود. امیر تقی خان تجریشی به روند مثبت شاخص در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: شاخص صنایع بورسی که حدود 50 درصد تولید صنعتی را در بر می گیرد، از رشد تولید ماهانه 1.5 و 2.8 درصدی در تیرماه و مرداد ماه 99 نسبت به ماه های مشابه سال قبل حکایت می کند. همچنین رشد نرخ برابری دلار نیمایی طی سه ماه اخیر بالغ بر 32 درصد بوده است که این موضوع در کنار افزایش تولیدات شرکت ها به سودآوری مناسب بنگاه های بورسی در گزارشات شش ماهه و ماهانه منجر می شود.

مشاهده کل خبر

مصوبه‌هایی برای حمایت تمام قد از بازار

مدیرعامل «کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی» گفت: مصوبه‌های شورای عالی بورس و انتشار ابزارهای جدید، حمایتی تمام قد از بازار سرمایه است. حسن قاسمی درباره رفتار حقوقی ها در بازار افزود: با توجه به افت سنگینی که طی ماه گذشته در بورس شاهد بودیم، برخی از حقوقی ها اقدام به خرید سهام خود کردند، اما بازار سرمایه امروز با چند سال اخیر متفاوت است و حمایت پولی راهکاری مقطعی است، براین اساس بهتر است، حمایت از طریق ابزارهایی مانند اوراق تبعی و اوراق خزانه در بازار انجام شود، این ابزارها گزینه هایی برای ایجاد عمق و نیز ثبات بازار است؛ در نظر داشته باشید زمانیکه شرکتی سهام خود را می خرد (اوراق خزانه) یعنی از لحاظ سودآوری و سرمایه گذاری بلند مدت در شرایط خوبی قرار دارد، بنابراین این اقدام کمک شایانی به بازگشت تعادل به معاملات روزانه خواهد کرد.

مشاهده کل خبر

پایه پولی با سرمایه گذاری بانک ها در بورس بالا نمی رود

خسروشاهی با تاکید براینکه ورود بانک ها به بورس نتیجه تورم زایی ندارد، درباره اثرات مثبت این تصمیم شورای عالی بورس گفت: به طور حتم با ورود منابع بانک ها به بورس، تقاضا در بازار افزایش یافته و این مهم باعث افزایش نقدینگی و کمک به شرایط موجود در بازار سرمایه می شود. مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه گذاری کاریزما با این سوال که آیا تسهیلات دهی بانک ها باعث تورم می شود، تاکید کرد: در شرایط موجود موضوع اصلی شکل مصرف منابع است و صرف اینکه بانکها منابع خود را در بورس سرمایه گذاری کنند به طور خاص اثری بر روی تورم و رشد پایه پولی و افزایش نقدینگی ندارد.

مشاهده کل خبر

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.