مروری بر مهمترین اخبار صندوق های سرمایه گذاری در شهریورماه 99

مروری بر مهمترین اخبار صندوق های سرمایه گذاری در شهریورماه 99
خلاصه اخبار

فهرست عناوینتمدید فرصت پذیره نویسی در صندوق ETF پالایشی یکم به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی با اعلام این خبر به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: با توجه به درخواست ارایه شده مبنی بر تمدید پذیره نویسی به منظور بهره مندی متقاضیانی که تاکنون فرصت خرید واحدهای […]

تمدید فرصت پذیره نویسی در صندوق ETF پالایشی یکم

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی با اعلام این خبر به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: با توجه به درخواست ارایه شده مبنی بر تمدید پذیره نویسی به منظور بهره مندی متقاضیانی که تاکنون فرصت خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق مذکور را نداشته اند، تمدید مجوز پذیره نویسی این صندوق ، از نظر سازمان بورس و اوراق بهادار بلامانع اعلام شده است. راضیه صباغیان افزود: بر این اساس، پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم تا ساعت 24 یکشنبه 30 شهریور 99 با رعایت قوانین و مقررات تمدید شده است .

فرصت پذیره نویسی در صندوق “پالایشی یکم” تاکنون دو بار تمدید شده است. دفعه اول اعلام شد که از تاریخ 19 تا 26 شهریور ماه 99 و به مدت یک هفته تمدید انجام می شود. در مرتبه دوم نیز از 26 تا 30 شهریورماه 99 تمدید صورت گرفت. به نظر می رسد با توجه به تمدید دو مرتبه ای این صندوق و باز شدن شرکت های پالایشی در روز شنبه 29 شهریورماه، تمدید مجددی صورت نگیرد. با اینحال در صورت اعلام اخبار جدید اطلاع رسانی از طریق سیگنال انجام خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در همین رابطه میتوانید مقاله ” آیا صندوق پالایشی یکم ارزش خرید دارد؟ /پاسخ به 5 سوال کلیدی برای خرید صندوق پالایشی یکم بدانید ” را در سیگنال بخوانید.

توسعه فعالیت صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه،

محمدرضا معتمد،  عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: به جهت تسهیل در انجام سرمایه گذاری مقرر شد، صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مجاز به سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری در سهام و مختلط تحت مدیریت مشترک یک شخص حقوقی واحد باشند.

وی افزود: بنابراین مدیران صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت می توانند تا 5 درصد از کل دارایی های صندوق را در واحدهای سرمایه گذاری صندوق های در سهام و مختلط تحت مدیریت خود سرمایه گذاری کنند.

پیش از این صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت مشروط به اینکه مدیر صندوق سرمایه گذار و صندوق سرمایه پذیر شخص حقوقی واحدی نباشد، مجاز به سرمایه گذاری در واحدهای صندوق های سرمایه گذاری در سهام و مختلط بودند.

استارز؛ اولین صندوق تخصصی حوزه فین‌تک کشور

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، مجید شکرالهی با اشاره به اینکه قیمت مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری استارز، صد هزار تومان است، گفت: حداقل و حداکثر تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی به ترتیب یک هزار و 400 هزار واحد سرمایه‌گذاری است که 20 درصد از مبلغ هر واحد در زمان پذیره‌نویسی و 80 درصد باقی‌مانده باید در طول 3 سال و در پی فراخوان‌های مدیر صندوق پرداخت شود.

او عمر صندوق استارز را 6 سال اعلام کرد و افزود: این صندوق یک میلیون واحد دارد که 500 هزار واحد آن از نوع عادی و 500 هزار واحد نیز از نوع ممتاز است. همچنین قرار است 20 درصد سرمایه 100 میلیارد تومانی این صندوق از طریق پذیره‌نویسی جذب شود.

شکرالهی، مدیر صندوق ستاره برتر را شرکت سرمایه‌گذاری دیدگاهان نوین و موسسان آن را علاوه بر دیدگاهان نوین، شرکت‌های راهبرد هوشمند مدیریت ثروت ستارگان با دارا بودن 18 درصد واحدهای ممتاز، صندوق نوآوری و شکوفایی با در اختیار داشتن 40 درصد واحدهای ممتاز و دو شرکت سرمایه‌گذاری پویا و تدبیر به ترتیب با مالکیت 10 و 30 درصدی از واحدهای ممتاز این صندوق معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت ثروت ستارگان حداکثر سرمایه‌ای که صندوق استارز، روی یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کند را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تلاش داریم پس از مراجعه کسب‌وکارها به صندوق، بررسی و تزریق سرمایه به آن‌ها کمتر از 3 ماه انجام شود و همانند کسب‌وکارهای نوآور، انعطاف و چابکی عمل داشته باشیم.

او در پایان یادآور شد که در سرمایه‌گذاری‌های جسورانه ممکن است ارزش سرمایه‌گذاری سهامداران به زیر مبلغ اولیه برسد و از سوی دیگر امکان بازدهی چشم‌گیر در این صندوق‌ها نیز وجود دارد و افزود: توصیه می‌کنم افرادی که در پذیره‌نویسی صندوق‌های جسورانه شرکت می‌کنند، اهل سرمایه گذاری‌های پر ریسک باشند، دیدگاه سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته و همچنین با حوزه‌های فعالیت‌ جسورانه و نوآوری آشنا باشند.

نهمین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه‌ بازار سرمایه

پذیره‌نویسی نهمین صندوق جسورانه فرابورسی به نام صندوق ستاره برتر با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی و حوزه فعالیتِ «صنایع فناوری‌های مالی (فین‌تک)» و « فناوری اطلاعات» از شنبه پانزدهم شهریورماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز شد و تا بیست‌وششم همین ماه ادامه داشت.

استارز، نهمین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه‌ بازار سرمایه است و مدیریت این صندوق را مشاور سرمایه‌گذاری دیدگاهان نوین بر عهده دارد.

شرکت در این پذیره‌نویسی از طریق کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران فراهم شد که حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی یک هزار واحد و حداکثر آن ۴۰۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده بود.

با توجه به عدم تضمین سودآوری صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، سرمایه‌گذاران باید قبل از خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه، «اقرارنامه و بیانیه پذیرش ریسک پذیره‌نویسی یا معامله واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه» را امضا کنند.

معرفی صندوق های جدید به بازار سرمایه

در شهریورماه99 یک صندوق از نوع درآمد ثابت به نام صندوق سرمایه‌گذاری الماس کوروش که مبتنی بر صدور و ابطال واحدهاست به بازار سرمایه معرفی شد.

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، صندوق سرمایه‌گذاری الماس کوروش (در شرف تاسیس) از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است که موافقت اصولی تاسیس خود را در تاریخ 10 دی 98 از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کرده است. این صندوق با هدف جذب سرمایه های خرد و کسب بازدهی معقول برای سرمایه‌گذاران، پس از اخذ مجوز سازمان، فعالیت خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

از ویژگی‌های این صندوق می‌توان به قابلیت نقدشوندگی بالا، پرداخت سود ماهانه، معاف از مالیات، امکان صدور واحدهای سرمایه گذاری به صورت آنلاین، تحت مدیریت شرکت سبدگردان کوروش (وابسته به گروه صنعتی گلرنگ)، تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار (شماره ثبت 11741)، قیمت اسمی هر واحد سرمایه‌گذاری در دوره پذیره‌نویسی 10 هزار ریال، اشاره کرد.

حمایت از بازار سرمایه با تخصیص یک درصد از دارایی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه

خبر مهم دیگری که در شهریورماه 99 منتشر شد مربوط به تصمیمات مسئولان رده بالای اقتصادی برای صیانت از دارایی های مردم در بازار بورس بود. در همین راستا رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: با تصویب و ابلاغ آیین نامه پیشنهادی حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهام داران و سرمایه گذاران، موضوع صیانت از بازار سرمایه طراحی و اجرایی شدن ابزارهایی مانند سهام خزانه و اوراق تبعی یعنی بیمه سهام با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

دکتر قالیباف، تکلیف وظیفه پیگیری وصول منابع حاصل از یک درصد صندوق توسعه ملی به سازمان بورس را از دیگر مصوبات شورای عالی بورس عنوان کرد و افزود: صندوق توسعه ملی مکلف است یک درصد از منابع سالانه خود را (از سال ۱۳۹۴ به بعد) به ازای هر سال ، نزد بانک عامل در صندوق تثبیت بازار سرمایه به صورت بلندمدت سپرده گذاری کند.

همچنین سخنگوی دولت از برنامه حمایتی جدید دولت از بورس با تخصیص یک درصد از دارایی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه و حداکثر همکاری حقوقی ها و برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی بورس خبر داد و گفت:

حمایت از بازارسرمایه سیاست دولت است و وزیر اقتصاد هم با جدیت پیگیر بوده ولی فراز و نشیب هم ذات بورس است. بنابراین نگاه بلندمدت و استفاده از مشاوره توصیه می شود. در این میان برخی رقبا برای زمین زدن دیگران فضای روانی ایجاد می کنند که نباید به آنها توجه شود. تفاوت بورس با بانک هم در ثبات بلندمدت بورس است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

نظرات کاربران
  • خوبست و اینده خوبی درپیش رو داریم .دولت میتواند با شعار امسال و حمایت از سرمایه داران دوباره روند بدست بگیره .انشالللله