مرحله دوم افزایش سرمایه «بپاس» به جریان افتاد/ تامین 94دردصد مبلغ از سود انباشته

مرحله دوم افزایش سرمایه «بپاس» به جریان افتاد/ تامین 94دردصد مبلغ از سود انباشته
خلاصه اخبار

بیمه پاسارگاد (بپاس) در نظر دارد تا سرمایه خود را از مبلغ ۳۴۰ میلیارد تومان فعلی به ۵۱۰ میلیارد تومان افزایش دهد. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای خواهد بود و شرکت برای انجام ان به مجوز سازمان بورس و بیمه مرکزی نیازمند است.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد امین خدابخش؛ در هفته‌های اخیر تار نمای کدال شاهد اخبار گونانگونی در خصوص وضعیت و مراحل افزایش سرمایه شرکت‌ها بوده است.  یکیاز شرکت‌هایی که خبر افزایش سرمایه آن در ساعات پایانی روز گذشته بر روی این وسایت درج شد، افزایش سرمایه شرکت بیمه پاسارگاد یود. بر این اساس این شرکت در نظر دارد تا سرمایه خود را در حدود 100 درصد افزایش دهد. اطلاعیه افزایش سرمایه بیمه پاسارگاد پس از آن منتشر می‌شود که افزایش سرمایه شرکت در مجمع عمومی به تصویب هیات مدیره رسید.

مطابق با اطلاعیه منتشر شده شرکت بیمه پاسارگاد که نماد آن در بازار اول فرابورس با عنوان «بپاس» مورد داد و ستد قرار می‌گیرد، در صورت اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه خود را به 510 میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش دهد.

لازم به یاد آوری است که نیمی از این افزایش سرمایه قبلا نیمی از افزایش یاد شده پیش از این عملی شده است، چراکه بر اساس تصمیم هیات مدیره قرار بده تا سرمایه «بپاس» طی دو مرحله از سطح 255 میلیارد تومان به 510 میلیارد تومان برسد. هم‌اکنون سسرمایه ثبت شده شرکت 340 میلیارد تومان است.

بر اساس آنچه که در مجمع عمومی شرکت اعلام شده از مبلغ 170 میلیارد تومان مورد نیاز برای این افزایش سرمایه 160 میلیارد از محل سود انباشته و مابقی از محل اندوخته سرمایه‌ای تامین خواهد شد. لازم به ذکر است که شرکت یاد شده به دلیل ماهیت فعالیتی که دارد به غیر از سازمان بورس برای عملی کردن افزایش سرمایه خود نیازمند اخذ مجوز از بیمه مرکزی نیز خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها