مذاکرات ونزوئلا و روسیه برای حذف دلار از تجارت دوجانبه

مذاکرات ونزوئلا و روسیه برای حذف دلار از تجارت دوجانبه
خلاصه اخبار

کاراکاس در حال گفتگو با مسکو در مورد امکان استفاده از روبل روسیه در معاملات دوجانبه و کنار گذاشتن دلار است.

به گزارش سیگنال به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، به گفته جورگه والرو، نماینده ونزوئلا در دفتر سازمان ملل در ژنو، کاراکاس در حال گفتگو با مسکو در مورد امکان استفاده از روبل روسیه در معاملات دوجانبه و کنار گذاشتن دلار است.

سفیر ونزوئلا اضافه کرد که دو کشور در حال مذاکره بر سر استفاده از ارز مجازی دولتی ونزوئلا به پشتوانه نفت هستند. ارز مجازی ال پتروی ونزوئلا سال گذشته راه اندازی شد.

کاراکاس ارزش یک پترو را قیمت یک بشکه نفت ونزوئلا تعیین کرد .دولت این کشور در تابستان گذشته بولیوار،ارز ملی ونزوئلا را وابسته به ارز پترو اعلام کرد.

تحریم‌های متعددی که آمریکا علیه ونزوئلا وضع کرده باعث شده این کشور نتواند از دلار برای معاملات بین المللی خود استفاده کند. اکتبر سال گذشته ونزوئلا به یورو روی آورد. به علاوه، این کشورمعامله پایاپای نفت خام در ازای واردات محصولات را آغاز کرده است.

ونزوئلا در حال حاضر سعی می کند از یکی از بدترین بحران‌های اقتصادی تاریخ بیرون بیاید .تورم در ونزوئلا طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول در سال جاری 10 میلیون درصد است.

والرو اضافه کرد کاراکاس بر روی حمایت کرملین در بازسازی بدهی خارجی این کشور حساب می کند.

این دیپلمات تاکید کرد جریمه های آمریکا علیه بخش نفت ونزوئلا به همراه بستن حسابهای دلار این کشور تاثیری منفی بر اقتصاد آن گذاشته است.این اقدامات دسترسی آزاد ونزوئلا را به سیستم های مالی بین المللی و سرمایه گذاری در بخش نفت قطع کرده است.

منبع: tasnimnews.com