مدیر سرمایه‌گذاری: رسیدن ارزش بازار بیت کوین به ۱ تریلیون دلار چندان دشوار نیست

مدیر سرمایه‌گذاری: رسیدن ارزش بازار بیت کوین به ۱ تریلیون دلار چندان دشوار نیست
به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

برایان استس (Brian Estes)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت آف د چین کپیتال (Off The Chain Capital) معتقد است که اگر شرکت‌های بزرگ تنها ۱% از سهام خود را وارد بازار کنند، ارزش بازار بیت کوین به یک تریلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش کوین تلگراف، در سال‌های اخیر بیت کوین مورد‌توجه بسیاری از شرکت‌ها و شخصیت‌های برجسته مانند پل تودور جونز (Paul Tudor Jones)، بنیان‌گذار بیلیونر هج (billionaire hedge)، قرار‌ گرفته است. بیلیونر هج یک شرکت سرمایه‌گذاری است که در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال فعالیت کند.

به گفته برایان استس، توجه شرکت‌ها و شخصیت‌های برجسته به بازار بیت کوین، می تواند آغاز ورود موج جدیدی از سرمایه‌گذاران به این بازار باشد. استس می گوید:

من فکر می‌کنم که در‌آینده تمامی شرکت‌ها بخشی از دارایی‌ خود را به بیت کوین تبدیل خواهند‌ کرد.

بسیاری از شرکت‌ها بیت کوین را به‌عنوان بخشی از دارایی موجود در خزانه‌داری خود زیر‌نظر دارند. به تازگی شرکت‌های مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و اسکوئر (Square)، دوشرکتی که در بازار بیت کوین فعالیت می‌کنند، هرکدام به ترتیب با خرید مبالغ ۴۲۵ و ۵۰ میلیون دلار، بخشی از دارایی‌ خود را به بیت کوین تبدیل کرده‌اند. استس می‌گوید:

این دو شرکت تنها بخشی از فهرست ۱۰۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی (Fortune 1000) هستند. من فکر می‌کنم ۹۹۸ شرکت دیگر هم با آنها ملحق خواهند شد.

آف د چین کپیتال با همکاری تعدادی از شرکای خود، بر ‌اساس سناریوهای فرضی پیاده‌سازی شده، توانایی سرمایه‌گذاری ‌شرکت‌ها را با مقدار بیت کوینی که احتمالاً در‌آینده خریداری می‌کنند مطابقت داده تا در‌نهایت به عدد مشخصی برای هر ‌شرکت برسد. استس در‌این‌‌باره می‌گوید:

هم‌اکنون مبلغ ۴ تریلیون دلار در خزانه‌داری شرکت‌های دولتی ایالات متحده وجود دارد. اگر تنها ۱% از این مبلغ وارد بازار بیت کوین شود، معادل با ۴۰ میلیارد دلار خواهد بود. هر ۱ دلاری که به بازار بیت کوین وارد می‌شود، اثری چند ‌برابری بر ارزش کل بازار دارد و ارزش بازار بیت کوین را ۲۰ تا ۱۰۰ دلار افزایش می دهد. به‌عنوان مثال، اگر معادل 1 میلیون دلار بیت کوین خریداری شود، ارزش کل بازار بیت کوین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار افزایش می یابد.

به‌گفته دیوید گریدر (David Grider)، تحلیل‌گر و مدیر ارشد تحقیقات مؤسسه فاندسترات (Fundstrat) که در حوزه ارائه مشاوره‌ سرمایه‌گذاری فعالیت می کند، این اثر چند ‌برابری بین ورود سرمایه و ارزش بازار، مربوط به منابع مالی موجود در صرافی‌های ارز‌‌ دیجیتال است. گریدر توضیح می‌دهد:

دلیل شکل‌گیری این اثر چند برابری این است که مانند تمامی بازار‌های مالی، نقدینگی حاشیه‌ای قیمت و ارزش را برای کل پایه دارایی تعیین می کند.

استس با در‌نظر‌گرفتن پایین‌ترین میزان تاثیر ورود سرمایه بر ارزش بازار، یعنی اثر ۲۰ برابری، حدس می‌زند که ورود ۴۰ میلیارد دلار سرمایه می‌تواند ارزش کل بازار بیت کوین را ۸۰۰ میلیارد دلار افزایش‌دهد. با این اتفاق، ارزش کل بازار بیت کوین از ۱ تریلیون دلار هم عبور خواهد ‌کرد. شایان ذکر است که ارزش فعلی بازار بیت کوین ۲۴۵ میلیارد دلار است.

استس اضافه می کند:

اگر تنها ۱% از منابع مالی شرکت‌های دولتی وارد بازار بیت کوین شود، بیت کوین بازاری به ارزش ۱ تریلیون دلار خواهد داشت که البته این پیش‌بینی تا حدودی محافظه‌کارانه است. در ‌صورتی که ضریب تاثیر ورود سرمایه بر ارزش بازار را ۱۰۰ در‌نظر بگیریم، ارزش کل بازار بیت کوین ۵ تریلیون دلار خواهد شد. لازم به ذکر است که در این پیش‌بینی، تنها شرکت‌های دولتی ایالات متحده در‌نظر گرفته شده‌ است و سایر بانک‌ها و مؤسساتی که در آینده به این بازار می‌پیوندند، در محاسبات درنظر گرفته نشده‌اند.