مدیر اجرایی مسترکارت: نوسان بیت‌کوین صفت «ابزار پرداخت» آن را زیر سوال می‌برد

مدیر اجرایی مسترکارت: نوسان بیت‌کوین صفت «ابزار پرداخت» آن را زیر سوال می‌برد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بیت‌کوین نوسانی است

آن کارنز(Ann Cairns) معاون اجرایی شرکت خدمات پرداخت مسترکارت(MasterCard) روز گذشته در جریان کنفرانس آینده‌ی پول اظهار داشت که نوسان ارزش بیت کوین باعث شده تا این رمزارز از «ابزار پرداخت» عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد.

به گفته‌ی وی «بیت کوین همچون یک ابزار پرداخت و تسهیل کننده‌ی تراکنش عمل نمی‌کند. این رمزارز بسیاری نوسانی است و تراکنش‌های آن بیش از حد طول می‌کشد».

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد درحالیکه شرکت مسترکارت با چندین بانک در حال همکاری است تا رمزارزهای پایدار را به شبکه‌ی مالی خود اضافه کند، بهتر است که بیت کوین را به عنوان محلی برای ذخیره‌ی ارزش دارایی‌های در نظر بگیریم، همانند طلا.

mastercard مسترکارت
لوگوی مسترکارت

وی در بخش‌هایی از سخنرانی خود اظهار داشت که «بنابراین اگر من و شما برای خرید یک فنجان قهوه اقدام کنیم، و در این روند تصمیم بگیریم که هزینه‌ی آن را با استفاده از بیت کوین بپردازیم، ممکن است قیمت این فنجان قهوه نسبت به زمانی که برای من سرو شده(تا زمان نوشیدن آن و اقدام برای پرداخت هزینه) نزدیک به 40 درصد افزایش یافته باشد. این درحالیست که انجام تراکنش آن بیش از 10 دقیقه زمان لازم دارد».

رمزارزهای پایدار بهترین گزینه برای مسترکارت

این درحالیست که از طرف دیگر با رمزارزهای پایدار که نوسان بسیار ناچیزی دارند، روبرو هستیم. رمزارزهایی همچون تتر(USDT) یا دلار بایننس(BUSD) که ارزش آن‌ها به یک دارایی دیگر و اساساً دلار ایالات متحده وابسته است.

به گفته‌ی خانم کارنز، این وابستگی بدان معناست که به عنوان مثال یک واحد رمزارز پایدار USDT همواره یک دلار ایالات متحده ارزش دارد. شرکت‌های عرضه‌کننده‌ی رمزارز پایدار برای دستیابی به این هدف، باید اندوخته‌های ارزی حداقل معادل میزان رمزارز موجود در چرخه‌ی بازار در اختیار داشته باشند. به این ترتیب، کاربران می‌توانند رمزارز پایدار خود را همانند پول نقد استفاده کرد و یا در صورت نیاز آن را به پول تبدیل کنند.

البته شرکت مسترکارت پیش از این اعلام کرده بود که از سال 2021 به بعد قصد دارد پشتیبانی مستقیم از برخی رمزارزها را در شبکه‌ی خود آغاز نماید؛ با این حال این شبکه‌ی پرداخت بین‌المللی فعلاً بر روی مبحث رمزارزهای پایدار تمرکز کرده است.

امکان پذیرش رمزارزها وجود دارد

در پست وبلاگی که در رابطه با این موضوع منتشر شده است، توضیح داده شده که «شرکای فعال حوزه‌ی رمزارز ما دارایی‌های دیجیتال موجود را به ارز سنتی تبدیل می‌کنند، سپس می‌توانید این دارایی‌های دیجیتال را به واسطه‌ی شبکه‌ی مسترکارت انتقال دهیم. تغییر رویکرد ما در زمینه‌ی حمایت مستقیم از دارایی‌های دیجیتال به بسیاری از مبادله‌گران و تجار اجازه خواهد داد تا دارایی‌های رمزارزی را بپذیرند؛ توانایی خاصی و محدودی که در حال حاضر برای دستیابی به آن باید از راه‌حل‌های ویژه‌ی هر دارایی دیجیتال بهره برد».

مسترکارت همچنین خاطر نشان نموده که افزودن قابلیت پشتیبانی از دارایی‌های رمزارز به این شرکت اجازه می‌دهد تا «ناکارآمدی‌های موجود» را به شکل قابل توجهی کاهش داده و هم به مشتریان و هم به تجار قدرت «تبدیل مستقیم رمزارز به ارز فیات و برعکس جهت انجام خرید» را ارائه می‌کند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیر اجرایی شرکت خدمات مالی مسترکارت چیست؟ آیا به زودی شاهد پذیرش دارایی‌های رمزارزی توسط این شرکت بین‌المللی خواهیم بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.