مدیرعامل گلدمن‌ساکس: ما هیچوقت برنامه‌ای برای راه‌اندازی بخش مبادله‌ی رمزارز نداشته‌ایم

مدیرعامل گلدمن‌ساکس: ما هیچوقت برنامه‌ای برای راه‌اندازی بخش مبادله‌ی رمزارز نداشته‌ایم
خلاصه اخبار

آقای دیوید سولومن(David Solomon) مدیرعامل بانک گلدمن‌ساکس(Goldman Sachs) در جدید‌ترین صحبت‌های خود اعلام نموده که راه‌اندازی بخش مبادله‌ی رمزارز در این بانک سرمایه‌گذاری کاملا شایعه بوده و این بانک هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی این بخش ندارد.

به گزارش سیگنال به نقل از کوینت، آقای دیوید سولومن(David Solomon) مدیرعامل بانک گلدمن‌ساکس(Goldman Sachs) طی هفته‌ی جاری به کمیته‌ی خدمات مالی داخلی ایالات متحده اعلام نموده که به به‌رغم شایعات زیادی که پیرامون موضوع راه‌اندازی بخشی برای مبادله‌ی رمزارز در این بانک وجود دارد، آن‌ها به دنبال انجام این کار نیستند.

در جلسه‌ی دادرسی کنگره‌(جلسه‌ی دادرسی کنگره‌ی ایالات متحده در واقع یک روش رسمی است که طی آن با جمع‌آوری اطلاعات در مراحل اولیه سیاست‌‌گذاری‌های قانونی، اقدام به تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌کنند) مدیرعامل هفت بانک بزرگ ایالات متحده گرد هم آمدند. از آن‌ها در رابطه با بسته‌های پرداخت مالی اجرایی بانکداران وال استریت پرسیده شد و اینکه آیا موسسات مالی مذکور طی یک دهه‌ی گذشته و از زمان کمک‌های مالی بانک‌های بزرگ مالیات دهنده سال ۲۰۰۹ تا به امروز، مسئولیت‌پذیرتر شده‌اند یا خیر.


ما هرگز برنامه‌ای برای راه‌اندازی بخش مبادله‌ی رمزارز نداشته‌ایم
در این جلسه آقای دیوید سولومن ادعا کرد که بانک گلدمن ساکس هرگز طرحی برای راه‌اندازی بخش مبادله‌ی رمزارز نداشته‌ است. آقای سولومن در رابطه با پیداش این شایعات نیز خبرگزاری بلومبرگ را به دلیل گمانه‌زنی‌های دسامبر ۲۰۱۷، مقصر دانست.


البته جای تعجب نیست که داستان‌های بلومبرگ در اوج روند صعودی بازار بیت‌کوین(با نماد BTC) و زمانی که این رمزارز در حال نزدیک شدن به مرز قیمت ۲۰ هزار دلاری بود، پدیدار شدند. آقای سولومن در رابطه با این شایعات و اخبار تایید نشده اعلام کرد:




مقاله‌ی بلومبرگ مناسب نبود. ما هم مانند دیگران نظاره‌گر هستیم، بعلاوه همانطور که بازار رمزارزی در حال توسعه‌ است ما هم در حال انجام کار‌هایی برای فهمیدن بازار آن هستیم. ما مشتریانی داریم که در رابطه با حل و فصل فیزیکی قرارداد‌های آتی عملکرد و قابلیت‌های خاصی را ارائه می‌کنند و ما نیز به آن‌ها تعهد داریم. به غیر از این مورد، ما هرگز قصد راه‌اندازی بخش رمزارزی نداشته‌ایم.



مدیرعامل گلدمن‌ساکس: شاید در آینده بخش رمزارزی راه‌اندازی کنیم

آقای سولومن در ادامه افزود که در آینده احتمال راه‌اندازی بخش رمزارزی توسط گلمن‌ساکس وجود دارد اما اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار نیست زیرا صنعت ارزهای دیجیتال جدید و مملو از افراد فریبکار است.

وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:


ما ممکن است در آینده یک بخش رمزارزی راه‌اندازی کنیم، اما این یک منطقه‌ی فعالیتی جدید است. در رابطه با این موضوع مسائل زیادی وجود دارد. از دیدگاه نظارتی و قانونی هنوز وضعیت آن مشخص نشده و معلوم نیست که در بلند مدت این ارزها قابل اعتماد باشند.



آیا گلدمن‌ساکس پا پس کشیده است؟

زمانی که گزارشات مربوط به امیدواری گلدمن‌ساکس نسبت به آینده‌ی صنعت رمزارزی در پاییز ۲۰۱۷ منتشر شد، طرفداران بیت‌کوین بسیار هیجان زده شده بودند.

تعریف و تمجید و حضور یک بانک سرمایه‌گذاری وال‌استریتی بزرگ به نوعی می‌تواند باعث مشروعیت بخشیدن به این صنعت نوظهور شود. با این حال، علائمی وجود داشت که نشان می‌داد «بخش رمزارزی گلدمن‌ساکس» تنها یک توهم و شایعه بوده است.

در سپتامبر ۲۰۱۸ نیز گزارشاتی منتشر شده بود که ایده‌ی راه‌اندازی بخش مبادله‌ی رمزارز را راه کرده است،‌ اما قرار است بر روی یک محصول نگهداری رمزارز تمرکز کند.

البته جای تعجب ندارد که در زمان طولانی‌ شدن روند نزولی بازار بیت‌کوین سال ۲۰۱۸ و آشفته شدن بازار به دلیل وجود توده‌های انبوه فروش، گلدمن‌ساکس نیز عقب‌ نشینی کرد.



طرفداران بیت‌کوین: آرام باشید، زمستان رمزارزی به پایان رسیده

از زمانی که زمستان رمزارزی فرا رسیده است، بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ رویکرد محتاطانه‌تری نسبت به صنعت رمزارزی اتخاذ کردند.

در همین حال، بسیاری از طرفداران بزرگ بیت‌کوین نسبت به صعود اخیر قیمت‌ها بسیار هیجان زده شده‌اند و اعلام نموده‌اند که زمستان سخت رمزارزی رسما به پایان رسیده است.

همانطور که قبلا گزارش شده است، تراویس کلینگ(Travis Kling) بنیانگذار کمپانی مدیریت دارایی Ikigai، معتقد است که بازار خرسی پشت سر گذاشته شده است. وی ادعا کرده که جهش اخیر بیت‌کوین به دلی افزایش بی‌اعتمامی عموم مردم به فدرال رزرو و دستکاری نرخ بهره، بوجود آمده است.


در واقع، آقای کلینگ پیش‌بینی کرده است که به دلیل کاهش شدید ایمان مردم به فدرال رزرو و سیاست‌های «غیر مسئولانه‌ی آن»، افراد بیشتری به سمت بیت‌کوین خواهند آمد. آقای کلینگ در رابطه با این موضوع اعلام نموده:


به طور کلی می‌گویم که جهش قیمت اخیر توسط بانک‌های مرکزی شکل گرفته است. رمزارز بیت‌کوین در مقابل سیاست‌های غیرمنصفانه پولی و مالی این بانک‌ها، به عنوان یک حصار و محافظ عمل می‌کند.


برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وبسایت سیگنال مراجعه کنید و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت کنید.

منبع: coinit.ir

برچسب‌ها