مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس: شرکت بورس برای ماین‌کردن از پهنای باند هسته معاملات استفاده نکرده است

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس: شرکت بورس برای ماین‌کردن از پهنای باند هسته معاملات استفاده نکرده است

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

روح‌الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس، گفته است شرکت بورس از پهنای باند هسته معاملات برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده نکرده و اساساً چنین امکانی هم برای آنها وجود نداشته است.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از ایسنا، جزئیات و زیر و بم دستگاه‌های ماینر در شرکت بورس همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز به بسیاری از سؤالات سهامداران پاسخ داده نشده است. به همین دلیل شایعات زیادی پیرامون این موضوع مطرح است که یکی از این شایعات درمورد استفاده از پهنای باند هسته معاملات برای ماین‌کردن است؛ موضوعی که مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس توضیحاتی درمورد آن ارائه کرده است.

روح‌الله دهقان در مورد برخی از صحبت‌ها مبنی بر اینکه شرکت بورس برای ماین‌کردن از پهنای باند هسته معاملات استفاده می‌کرده است، توضیح داد:

این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد. اگر دستگاه ماینری هم پیدا شده، در ساختمان شرکت بورس واقع در سعادت‌آباد بوده است؛ در حالی که سامانه معاملات در محل دیگری و به‌صورت ایزوله نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد:

اگر بحث استخراج رمز‌ارز هم مطرح باشد، برای این فرآیند ماینرها باید به شبکه اینترنت وصل شوند؛ در حالی که شبکه معاملات ارتباطی با اینترنت ندارد و در یک شبکه مجزا نگهداری می‌شود. همه کارگزاران می‌دانند که برای ارتباط با این شبکه مجزا باید از کانکشن‌های خاص استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس با تاکید بر اینکه سامانه معاملات به بستر اینترنت دسترسی ندارد، اظهار کرد:

از نظر فنی دستگاه‌های ماینینگ برای استفاده‌های خاصی طراحی می‌شود؛ لذا بهره‌برداری از آنها برای سامانه معاملات به لحاظ فنی غیرممکن است.

هفته قبل و با وجود تکذیب شرکت بورس و همچنین سازمان توانیر، سازمان بورس وجود چند دستگاه ماینر در شرکت بورس را تایید و علی صحرائی، مدیرعامل این شرکت که از سمت خود استعفا کرد. او در یکی از گفت‌و‌گوهای خود اعلام کرد که اعضای هیئت‌مدیره شرکت بورس از وجود دستگاه‌های استخراج در این شرکت اطلاع داشتند.

همچنین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اساس گزارش ماموران در بازرسی از محل، تعداد 82 دستگاه ماینر که در لحظه بازدید این شرکت در مدار قرار نداشتند، کشف و ضبط شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.