مدیرعامل صرافی بایننس (Binance) : انتقادات دونالد ترامپ به ارزهای دیجیتال تنها می‌‍‌تواند به نفع آنها تمام شود !

مدیرعامل صرافی بایننس (Binance) : انتقادات دونالد ترامپ به ارزهای دیجیتال تنها می‌‍‌تواند به نفع آنها تمام شود !
خلاصه اخبار

اخیرا دونالد ترامپ با این ادعا که رمزارزها «پول واقعی» نیستد، اظهار داشت که «طرفدار» ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین نیست.

به عقیده‌ جائو، واکنش صرافی Binance به هک اخیر این صرافی نشان می‌دهد که رمزارزها وارد «مرحله‌ جدیدی از شفافیت» در حوزۀ مالی شده‌اند. شاید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علاقه‌ای به ارزهای دیجیتال  نداشته باشد؛ اما به نظر می‌رسد مدیرعامل صرافی Binance نگرانی بابت این موضوع ندارد.

به گفته‌ مدیرعامل صرافی Binance، ملقب به «CZ»، انتقاداتی که دونالد ترامپ به بیت‌کوین و لیبرا داشته؛ تنها می‌تواند به نفع صنعت رمزارز تمام شود.

جائو در مصاحبه‌ای که هفته‌ی اخیر با خبرگزاری  CNBC داشت،  گفت: « دونالد ترامپ تاکنون هیچ کلام مثبت یا منفی در خصوص ارز دیجیتال ابراز نداشته و تنها ابراز داشته که از طرفداران رمزارزها نیست»، وی در ادامه اظهارات خود گفت: « اینکه دونالد ترامپ توئیت‌هایی در مورد رمزارزها ارسال می‌کند و در مورد رمزارزها صحبت می‌کند، می‌تواند نشانه‌ی خوبی قلمداد می‌شود.»

اوایل این ماه، رئیس جمهور دونالد ترامپ، با ارسال چندین توئیت در حساب توئیتری خود؛ با این ادعا که رمزارزها «پول واقعی» نیستد، اظهار داشت که «طرفدار» رمزارزها از جمله بیت‌کوین نیست. وی هم‌چنین، عصبانیت خود را نسبت به برنامه‌ی فیسبوک مبنی بر عرضه‌ی یک رمزارز جدید ابراز کرد و اظهار داشت که قوانین بانکداری فدرال باید با شرکت فیسبوک برخورد کنند.  

متعاقباً مدیر شبکه‌ بلاک‌چین در فیسبوک، دیوید مارکِس، برای ارائه‌ی پاره‌ای از اظهارات در خصوص لیبرا در کاپیتول هیل مورد بازجویی قرار گرفت. در همین زمان و در میان نگرانی‌های شدید مقامات ناظر در مورد رمزارزها، قیمت بیت‌کوین نیز روند کاهشی به خود گرفت.

 اما CZ اظهار داشت حتی اگر دولت ایالات متحده‌ آمریکا مالکیت رمزارزها را غیرقانونی اعلام کند، که از آن با عنوان «بدترین حالت ممکن» نام برد؛ این کار باعث فروپاشی صنعت رمزارز نخواهد شد.

به عقیده‌ CZ رمزارزها، قطع نظر از واکنش هر کشوری نسبت به این حوزه، به فعالیت خود ادامه خواهند داد. وی در ادامه اظهار داشت: «دلیل اینکه بیشتر کشورها در تلاشند تا رمزارزها را تحریم کنند این است که شهروندان این کشورها به دنبال رمزارزها هستند.»

مقامات رسمی به دفعات در مورد رمزارزها هشدار دادند و از احتمال استفاده‌‌ی رمزارزها در فعالیت‌های غیرقانونی از جمله کلاهبرداری و پولشویی ابراز نگرانی کردند. حمله‌های سایبری زیادی که به این صنعت شد،  صنعت رمزارز را تضعیف کرد و صرافی Binance هم از این موضوع مصون نماند.

در ماه مه، صرافی بیت‌کوین به مشتریان خود اطلاع داد که سارقان روش‌های متفاوتی برای نفوذ به سیستم امنیتی این صرافی انجام داده‌اند و نهایتا موفق شدند 70.000 بیت‌کوین، که هم‌اکنون ارزشی بالغ بر 70 میلیون دلار دارد، از این صرافی سرقت کنند. هم‌چنین صرافی Binance اعلام کرد خسارت وارده را «به طور کامل» تقبل می‌کند و به سرمایه‌ی مشتریان این صرافی هیچ خسارتی وارد نخواهد شد.

CZ از این اتفاق به عنوان یک «بدشانسی» نام برد و در ادامه با اعلام حجم درآمد این صرافی اظهار داشت این اتفاق « کاملا قابل کنترل است». در سال 2018، این صرافی حدودا 400 میلیون دلار سود کسب کرد و رئیس این صرافی ادعا کرد که انتظار می‌رود امسال سود کسب شده بیش از سال گذشته باشد.  

به هر حال، جائو اظهار داشت که سرقت از صرافی و واکنش Binance به آن نشان‌دهنده‌ی آن است که صنعت رمزارز وارد « مرحله‌ی جدیدی از شفافیت» در حوزه‌‍‌ی مالی شده است. صرافی بایننس (Binance) یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال بر مبنای حجم معاملات است.

جائو اظهار داشت:« بانک‌ها هم هک می‌شوند اما مسئولان آن در مورد مبلغی که به سرقت رفته، شفافیت ندارند. وی هم‌چنین در ادامه اظهار داشت: «حال آنکه در حوزه‌ی رمزارزها شفافیت بیشتری وجود دارد و این شفافیت از آن جهت برای مشتریان خوب است که در جریان امور قرار می‌گیرند.»

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.