مدال طلای معاملات ماهانه به زعفران رسید

مدال طلای معاملات ماهانه به زعفران رسید

به گزارش سیگنال به نقل از کالا خبر،

به گزارش «کالاخبر»؛ در جریان معاملات ماهی که گذشت، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی متعلق به زعفران نگین بود به گونه ای که تعداد 2 میلیون و 657 هزار و 475 گواهی سپرده زعفران نگین به ارزشی بیش از 416 میلیارد و 592 میلیون ریال بین بازیگران بازار دست به دست شد تا این دارایی پایه در جایگاه نخست به لحاظ حجم معاملات قرار گیرد اما جایگاه نخست ارزش معاملات همچنان در دستان سکه طلا است.

سکه طلا در این بازار مدال نقره معاملات ماهانه را کسب کند. به طوری که طی مهر ماه امسال 2 میلیون و 413 هزار گواهی سپرده سکه طلای تحویل یک روزه مورد معامله قرار گرفت و ارزش بالغ بر 2822 میلیارد ریال برای آن رقم خورد.

طی مهر ماه گذشته معامله گران در دو نماد معاملاتی انبارهای سحرخیز و طلای سرخ تعداد 100 هزار و 244 گواهی سپرده زعفران پوشال را خرید و فروش کردند تا ارزشی بیش از 12 میلیارد و 463 میلیون ریال برای دارایی پایه مذکور ثبت شود. براساس این آمارها، زعفران پوشال به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رده سوم جدول معاملات مهر ماه قرار گرفت.

آمارها حاکی از آن است که در دوره زمانی مورد بررسی 4025 گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی انبارهای مه ولات و سبز دانه معامله شده و ارزش 7.5 میلیارد ریالی را رقم زده است.

معامله 5329 گواهی سپرده زیره سبز انبارهای دانش، کیمیابذر و مینوبذر نیز ارزشی بیش از 5.1 میلیارد ریال را به ثبت رساند.

معامله 16 هزار و 716 گواهی سپرده برنج طارم نیز ارزشی نزدیک به 6.6 میلیارد ریال را در پی داشت.