در مجمع شرکت گروه صنایع کاغذ پارس چه گذشت؟

در مجمع شرکت گروه صنایع کاغذ پارس چه گذشت؟
خلاصه اخبار

جلسه مجمع عمومی عادی فوق العاده شرکت گروه صنایع کاغذ پارس برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته در تاریخ 20/12/1397 برگزار شد.

به گزارش سیگنال هدف از افزایش سرمایه گروه صنایع کاغذ پارس تکمیل طرح تولید محصولات یکبار مصرف، تکمیل سرمایه گذاری بلند مدت و تامین سرمایه در گردش است. این افزایش سرمایه 79.05 درصد از محل سود انباشته و به میزان 1040 میلیارد ریال است.

به زودی شاهد راه اندازی طرح توسعه خواهیم بود

در ابتدا احمد مقدم مدیرعامل شرکت گزارش توجیهی از افزایش سرمایه را قرائت کرد که اهم موارد به شرح زیر است:

  • شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در نظر دارد تا طرح توسعه تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی را توسط زیر مجموعه خود یعنی شرکت پارس طبیعت سلولز اجرایی نماید. در راستای اجرایی شدن آن اقدام به خرید ماشین آلات ساخت این ظروف از چین کرده است.
  • با مشکل تحریم ها و نقل و انتقال پول، انتقال این دستگاه ها به کشور با مشکلاتی رو به رو شد که سرانجام به تازگی محموله اول این ماشین آلات وارد بندر عباس شده است.
  • ظرفیت تولید این ماشین آلات به اندازه 563 میلیون قطعه در سال است.
  • مواد اولیه این ظروف 90 درصد خمیر باگاس است.
  • این محصولات در کشور همتا ندارد و به جرات می‌توان گفت کاغذ پارس اولین تولید‌کننده انحصاری ظروف یکبار مصرف سلولزی در کشور خواهد بود.
  • در بازار صادراتی نیز توانایی رقابت بالایی وجود دارد چرا که بهای تمام شده محصولات نسبت به محصولات جایگزین پایین‌تر است.

پاسخ مدیرعامل گروه صنایع کاغذ پارس به سوالات حاضرین

احمد مقدم مدیر عامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص بازار صادراتی گفت:

بازار صادراتی نسبت به این موضوع بسیار استقبال نشان خواهد داد و می توان مدعی شد اگر در بازار داخل تقاضای معقولانه ای برای شرکت وجود نداشته باشد، بازار صادراتی آن را جبران خواهد کرد.

آیا فاز دوم ورود ماشین آلات غیر از ماشین آلات فعلی (4 عدد) در برنامه وجود دارد؟

این ماشین آلات باید به شرکت رسیده و راه اندازی شود، اگر فروش و تولید شرکت خوب و متناسب با پیش‌بینی‌های به عمل آمده بود قطعا برای توسعه آن هم برنامه‌ریزی خواهد شد.

معافیت مالیاتی شرکت گروه صنایع کاغذ پارس چگونه است؟

با توجه به این که افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهد بود شرکت از معافیت مالیاتی استفاده می‌کند رقم بخشودگی به اندازه 13 میلیارد و 700 میلیون تومان است. ضمن اینکه اگر افزایش سرمایه و طرح توسعه اجرایی شود، سود هر سهم در این حالت به اندازه 197 تومان برآورد می شود.

مدیر عامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در مورد صندوق بازارگردانی تاکید کرد:

صندوق بازارگردانی این مجموعه نیز در مرحله ثبت قرار دارد و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد به همین دلیل از این به بعد نگران نوسانات بی‌دلیل سهم نباشید.

در ادامه پس از اتمام سوالات گزارش حسابرسی خوانده شد. در پایان نیز این افزایش سرمایه به تصویب رسید.

برچسب‌ها