مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معادن روی بافق (کبافق)

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معادن روی بافق (کبافق)
خلاصه اخبار

افزایش سرمایه 600 درصدی متناسب با میزان باطله برداری شرکت از معدن و همچنین کفایت سود در آینده دنبال خواهد شد.

موضوع مجمع: افزایش سرمایه

محل افزایش سرمایه: سود انباشته

میزان : 500 درصد

نکات مهم گزارش حسابرسی

  • این افزایش سرمایه به جهت جلوگيري از خروج نقدينگي از شرکت و تأمين سرمايه در گردش مورد نياز جهت انجام عمليات باطله‌برداري خواهد بود.
  • شرکت در نظر داشته افزایش سرمایه دو مرحله ای از محل سود انباشته داشته باشد.
  • مرحله اول افزایش سرمایه 500 درصدی و مرحله دوم 600 درصدی که سازمان بورس به دلیل عدم وجود کفایت سود مطمئن تنها با یک مرحله از آن موافقت کرد.
  • افزایش سرمایه 600 درصدی متناسب با میزان باطله برداری شرکت از معدن و همچنین کفایت سود در آینده دنبال خواهد شد.

پرسش و پاسخ سهامداران

  • پرسش: چرا پروژه باطله برداری شرکت تاخیر دارد؟

پاسخ: با توجه به افزایش رو به رشد هزینه های باطله برداری در ابتدا شرکت باید از افزایش سرمایه مطمئن و سپس شروع به باطله برداری نماید، با توجه به تصویب افزایش سرمایه این موضوع رفع می شود.

از طرف دیگر با توجه به افزایش و نوسانات نرخ ارز امکان شروع عملیات باطله برداری بدون داشتن مجوز افزایش سرمایه امکان پذیر نبود. موضوع دیگری که منجر به تاخیر در آغاز پروژه شده، فصل زمستان است. با توجه به شرایط هوا امکان آغاز آن نبود. بنابراین فرودین ماه آغاز می‌شود. در فروردین ماه با عملیات سه شیفته و حضور ماشین آلات قطعا این تاخیر جبران خواهد شد.

شرکت پیش بینی کرده تا در فاز اول 7 میلیون تن باطله برداری و در فاز دوم 14 میلیون تن باطله برداری انجام دهد. هر اتفاقی در شرکت بیافتد معادن بافق تغییر سود نخواهد داشت، هزینه های شرکت ریالی و درآمد آن دلاری است. در نتیجه جبران می شود.

  • پرسش: مشکل آب شرکت چگونه حل می شود؟

پاسخ: بزرگترین معضل این شرکت تامین آب است، با توجه به رایزنی های شرکت قرار است تا از فاصله 20 تا 30 کیلومتری، آب شرکت تامین شود.

  • پرسش: در مورد تولید و وضعیت شرکت توضیح دهید؟

پاسخ: شرکت به لحاظ تولیدی با مشکلی رو به رو نیست و تاکنون 100 درصد ظرفیت تولید کرده. آنچه برای مجموعه مهم است، مشکلات و ریسک های سیاسی ای بوده که همیشه شرکت را تهدید می‌کند، از جمله آنها؛ ریسک بهره مالکانه, عوارض گمرکی، نوسانات نرخ ارز ، تحریم ها و سایر موارد کلان است.

با توجه به پیگیری های مجموعه از طرف دولت قول داده شده تا هزینه بهره مالکانه کم شود اما از آنجایی که دولت با کمبود بودجه مواجه است نمی توان آن را قطعی دانست.

  • پرسش: شرکت موجودی بالایی دارد با آن چه می کنید؟ سیاست فروش مجموعه چیست؟

پاسخ: از آنجایی که شرکت درآمد دلاری و هزینه ریالی دارد، سیاست این است که با قیمت های مناسب بفروش برسد. بنابراین موجودی شرکت بالاست ترجیح این است که ارزش زمانی پول با فروش در قیمت های بالاتر حفظ شود.

  • پرسش: پیش بینی شما از قیمت جهانی روی چیست؟

پاسخ: با توجه به توافق تجاری چین و آمریکا و کاهش تنش های جنگ تجاری به نظر می رسد افق روی جهانی مثبت باشد.

  • پرسش: چرا طی فصل اخیر فروش شرکت صفر است؟

پاسخ: شرکت اجازه صادرات کنسانتره روی ندارد و برای آنکه ارزش افزوده بالایی برای شرکت ایجاد شود کنسانتره  تبدیل به فلز روی شده و سپس به فروش خواهد رسید.

  • پرسش: خاک مجموعه از چه محلی تامین می شود؟

پاسخ: معادن بافق خودش معدن دارد. این مجموعه از معدن خاک اکسید می‌گیرد و سولفور استفاده می کند، بیشتر ماده معدنی استخراج شده روی و پس از آن سرب است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها