مجرمان انگلیسی با استفاده از بیت کوین خانه می‌خرند!

مجرمان انگلیسی با استفاده از بیت کوین خانه می‌خرند!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

قیمت گذاری خانه و منازل مسکونی با استفاده از رمزارزها توجه مجرمان را جلب می‌کند

افزایش معاملات بزرگ مبتنی بر بیت کوین موجب نگرانی مقامات کشور انگلیس شده است. یکی از مدیران شناخته‌شده‌ترین سازمان‌های دولتی مبارزه با جرائم مالی انگلیس اخیراً اعلام کرده است که فروش خانه و اجناس گران قیمت در ازای بیت کوین ممکن است به عنوان روشی برای پولشویی مورد توجه مجرمان قرار بگیرد.

نایجل لری(Nigel Leary)؛ مدیر آژانس ملی مبارزه با جرائم انگلیس(National Crime Agency) در مصاحبه‌ای که روز بیست و دوم خرداد منتشر شده اعلام کرد:

من به هر چیزی که با استفاده از رمزارزها خریداری می‌شود، مشکوک هستم. Nigel Leary

وی اظهار داشت:

من می‌خواهم بدانم که چرا آن‌ها از رمزارزها برای خرید و فروش استفاده می‌کنند و چه دلیلی برای ناشناس ماندن طرفین معاملات وجود دارد و استفاده از رمزارزها برای خرید و فروش چه ضرورتی دارد؟ Nigel Leary

با این وجود کاملاً واضح است که قیمت‌گذاری خانه و دارایی‌های گران‌قیمت با استفاده از بیت کوین بیشتر مورد توجه ثروتمندان حوزه‌ی رمزارزها قرار می‌گیرد. همزمان با گسترش بیت کوین در سطح جهان، فروش آپارتمان و خانه‌های مسکونی با استفاده از بیت کوین و دیگر رمزارزها افزایش نیز یافته است. در گذشته تعدادی از تحلیلگران شناخته شده همانند تن ویز(Tone Vays) و مجری برنامه‌ی شبکه‌ی CNBنیز در مقاطعی از زمان اعلام کرده‌اند که حتی فروش خانه‌ی مسکونی خود برای خرید بیت کوین را نیز بررسی می‌کنند.

بر اساس گزارش کوینیت، یک ساختمان 30 میلیون دلاری در منهتن ایالات متحده بطور توکنیزه شده برای فروش قرار داده شده بود.

فعالیت‌های مجرمانه در شبکه‌ی بیت کوین جایی ندارد

با وجود ادعای مدیر آژانس ملی مبارزه با جرائم انگلیس تراکنش‌های شبکه‌ی بیت کوین بطور کامل ناشناس نیست بلکه آدرس‌های بی‌معنی را جایگزین نام کاربری و حساب‌های مبتنی بر هویت کاربران کرده است. اما تراکنش‌ها در شبکه‌ی بلاکچین بیت کوین بطور شفاف قابل ردیابی است و مجریان قانون و متخصصان بلاکچین می‌توانند صاحبان کیف‌پول را شناسایی کنند.

آژانس ملی مبارزه با جرائم انگلیس در گزارش ماه می خود اعلام کرد که بازار صعودی بیت کوین در سال 2017 زندگی را برای مجرمان فعال در حوزه‌ی پولشویی آسانتر کرده است. این آژانس افزود: «در زمان اعمال محدودیت رفت و آمد به دلیل همه‌گیری ویروس کووید 19 در انگلیس استفاده از بیت کوین و بازارهای دارک وب برای انجام جرائم سازمان یافته به‌شدت افزایش یافته است.»

لری اظهار داشت: «وقتی امکان انجام معاملات از راه دور فرآهم می‌گردد، کلاهبرداری نیز آسانتر می‌شود. مجرمان می‌توانند بطور آنلاین و با صرف زمان کمی هویت، اظهار وضعیت حساب بانکی و غیره را بطور جعلی تهیه کنند.»

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر مدیر آژانس ملی مبارزه با جرائم انگلیس چیست؟ آیا قیمت‌گذاری خانه‌ و اجناس گران قیمت بر مبنای بیت کوین تنها مورد توجه مجرمان قرار می‌گیرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.