متاورس، Web3 و NFT: ابزارهایی برای آینده ای واقعا غیرمتمرکز

متاورس، Web3 و NFT: ابزارهایی برای آینده ای واقعا غیرمتمرکز
خلاصه اخبار

شرکت‌کنندگان در جشنواره BlockDown کرواسی ۲۰۲۲ شاهد بحث‌های Cointelegraph در مورد سیاست اجتماعی اکوسیستم Web3،…

به گزارش سیگنال به نقل از آکادمی هلاکوئی

شرکت‌کنندگان در جشنواره BlockDown کرواسی 2022 شاهد بحث‌های Cointelegraph در مورد سیاست اجتماعی اکوسیستم Web3، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و متاورس بودند. به نظر می‌رسد که نوآوری های جاری در سراسر اکوسیستم کریپتو موقعیت خوبی برای دیکته کردن آینده رسانه ها و سرگرمی دارند.

در حالی که کریپتو همچنان خطوط بین دنیای مجازی و فیزیکی را محو می‌کند، کریستینا کرنر (Kristina Cornèr)، سردبیر Cointelegraph، هنگام صحبت درباره تاثیر فزاینده نوآوری های رمزارزی در شرکت های رسانه ای در طول جشنواره BlockDown، گفت که «امسال سال دیوانه کننده ای بوده است».

کرنر موارد استفاده در فضای NFT را برجسته کرد که به هنرمندان و روزنامه نگاران مستقل بستری برای جمع آوری سرمایه و مقابله با چالش های دنیای واقعی مانند تغییرات آب و هوا می‌دهد. در گفتگوی جداگانه با دیلن دیودنی (Dylan Dewdney)، بنیانگذار NFT3، کرنر سوالاتی را در رابطه با ادغام دنیای مجازی و فیزیکی در متاورس مطرح کرد.

به گفته دیودنی، مشکلات دنیای واقعی پس از ادغام این دو جهان، شانس خوبی برای نفوذ به متاورس دارند. با این حال، او توسعه یک سیستم شبه موناسی را پیشنهاد کرد که در آن کاربران تایید می‌شوند اما می‌توانند هویت خود را برای سایر اعضای متاورس فاش نکنند.

همانطور که جهان به آرامی به خانه جدید خود یعنی متاورس نقل مکان می‌کند، دیودنی معتقد است که “دنیای واقعی بهتر خواهد شد.” با این حال، از مردم می‌خواهد که برخی از اخلاق رمزارزی به ویژه در رابطه با برابری و مسئولیت شخصی را به خود تلقین کنند:

“من فکر می کنم زمان آن فرا رسیده است که جهان تکامل یابد و ما شروع به ایجاد پایه های فنی برای آن کرده‌ایم. شما باید مراقب نحوه انجام این کار باشید و واقعاً مسئولیت فردی در مورد انتشار این پیام را بپذیرید.”

دیودنی در ادامه بحث در مورد سیاست اجتماعی مرتبط با زندگی در متاورس، به کرنر گفت:

“ما هنوز هم همان مشکلات را خواهیم داشت، زیرا هنوز همان انسان‌ های کسل‌کننده قدیمی هستیم که همچنان همان کارهای کوچک و بزرگ قدیمی را انجام می‌دهیم.”
اگر جامعه کریپتو بتواند اینترنت را با موفقیت غیرمتمرکز کند، «این آینده واقعاً ارزش هیجان‌انگیز شدن در سطوح فردی و همچنین سایر سطوح اجتماعی را دارد».

هدف دیودنی با NFT3 ارائه یک سرویس هویت غیرمتمرکز برای اکوسیستم متاورس است. این سرویس می‌تواند اطلاعات مختلف را با هویت مستعار اما واقعی مرتبط کند. در پایان، دیودنی معتقد بود که اکوسیستم های رمزارزی باید فراتر از موارد استفاده مالی به «موارد استفاده انسانی» بلاک چین تبدیل شود.

شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz (a16z) اخیراً یک صندوق 600 میلیون دلاری را راه اندازی کرده است که به استارت آپ های بازی متمرکز بر Web3 اختصاص دارد. هدف این صندوق حمایت از استودیوهای بازی سازی، برنامه های کاربردی و ارائه دهندگان زیرساخت های ساخت بازی است.

همانطور که Cointelegraph قبلاً گزارش داده بود، پروژه های متاورس سرمایه گذاری زیادی را از غول های صنعت بازی جذب می‌کنند. در ماه آوریل (فروردین)، اپیک گیمز، خالق عنوان محبوب فورتنایت، 2 میلیارد دلار برای ایجاد متاورس با سرمایه سونی و لگو جمع آوری کرد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.

منبع: cointelegraph