مبادلات رمزارز در ترکیه با رویکرد سخت‌گیرانه‌ی دولت مواجه خواهد شد

مبادلات رمزارز در ترکیه با رویکرد سخت‌گیرانه‌ی دولت مواجه خواهد شد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

مقررات دولت ترکیه برای گزارش مبادلات رمزارز

لطفی الوان(Lütfi Elvan)؛ وزیر خزانه‌داری دولت ترکیه اخیراً در کانال تلوزیونی دولتی سی.ان.ان ترک(CNN Türk) از مقررات رمزارزی سختگیرانه‌ی جدیدی برای فعالیت در بازار مبادلات رمزارز این کشور خبر داد.

بر اساس اظهارات وی پلتفرم‌های مبادلات رمزارز در ترکیه ملزم خواهند بود تا مبادلات رمزارز به ارزش بیش از 10 هزار لیر ترکیه(1200 دلار) را به دولت ترکیه گزارش کنند.

وی جزئیات چگونگی محاسبه‌ی حد آستانه‌ی مشخص شده و یا زمان اعمال مقررات اعلام شده را مشخص نکرد اما پس از اعمال این قانون صرافی‌ها 10 روز فرصت خواهند داشت تا مبادلات مشتریان خود را به دولت گزارش کنند.

وزیر خزانه‌داری دولت ترکیه اعلام کرد که دولت این کشور معتقد است که فعالان بازار رمزارزها «سوء نیت» ندارند اما قوانین ضد‌پولشویی بر اساس دستورالعمل اخیر گروه ویژه‌ی اقدام مالی(FATF) تدوین شده است.

بر اساس اظهارات وی دولت ترکیه مقرراتی را برای حفاظت از کاربران خود منتشر خواهد کرد. الون افزود: «مردم باید در رابطه با رمزارزها مطالعه کنند. من غالباً زمانی که از کسانی که در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند سوال می‌کنم رمزارز چیست؟ آن‌ها غالباً هیچ تصوری در این رابطه ندارند.»

در حالی وزیر خزانه‌داری دولت ترکیه از اعمال مقررات جدید برای فعالیت صرافی‌های رمزارزی خبر داده است که بر اساس گزارش کوینیت، رئیس بانک مرکزی ترکیه در مصاحبه با کانال تلوزیونی تی.آر.تی(TRT) از انتشار مقررات جدیدی برای فعالان صنعت رمزارزی خبر داده بود.

غافلگیری فعالان صنعت رمزارزی

اعلام آستانه‌ی 10 هزار لیره فعالان بازار رمزارزها در این کشور را غافلگیر کرده است، زیرا پیش از این مردم انتظار داشتند که آستانه‌ی ارائه‌ی گزارش 75 هزار لیره(9100 دلار) تعیین شود.

مهمت ترک‌ارسلان(Mehmet Türkarslan)؛ مشاور حقوقی یکی از صرافی‌های رمزارزی بزرگ ترکیه دلیل این انتظار را مقررات گزارش فعالیت‌های نامشخص مالی به ارزش بیش از 75 هزار لیره عنوان کرده و فعالان صنعت رمزارزی گمان می‌کردند که این مقررات فعالیت آن‌ها را نیز شامل خواهد شد.

بر اساس گزارش کوینیت، یک مقام ارشد بانکداری در ترکیه اعلام نمود که دولت این کشور ببه‌منظور کاهش ریسک فعالیت در بازار رمزارزها قصد دارد یک بانک رمزارز محور راه‌اندازی کند.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر وزیر خزانه‌داری دولت ترکیه در رابطه با گزارش مبادلات رمزارز در این کشور چیست؟ آیا آستانه‌ی 1200 دلاری بطور سختگیرانه تعیین شده و در فعالیت صرافی‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.