مانی گرام، بزرگترین شریک ریپل، استفاده از خدمات پرداخت ریپل را متوقف کرد

مانی گرام، بزرگترین شریک ریپل، استفاده از خدمات پرداخت ریپل را متوقف کرد

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

شرکت مانی گرام (MoneyGram) که در حوزه نقل‌وانتقالات مالی فعالیت می‌کند، دیروز اعلام کرد که به‌دلیل شکایت کمیسیون بورس آمریکا از ریپل استفاده از راهکار پرداخت این شرکت را متوقف می‌کند.

به گزارش «The Block»، مانی گرام که در بازار بورس نزدک به‌صورت عمومی معامله می‌شود، در اطلاعیه اعلام کرد:

به‌واسطه بلاتکلیفی‌های موجود در مورد دعوی جاری [ریپل] با کمیسیون بورس آمریکا، مانی گرام انجام معاملات روی پلتفرم ریپل را متوقف کرده است.

شراکت مانی گرام و ریپل از ماه ژوئن سال 2019 (خرداد 98) آغاز شد و قرار بود تا ژوییه 2023 (تیر 1402) ادامه داشته باشد.

طبق قرارداد همکاری بین این دو شرکت، مانی گرام با استفاده از ریپل نت، راهکار پرداخت ریپل، از XRP‌ برای تسویه معاملات فارکس در نقل‌وانتقالات برون‌مرزی خود استفاده می‌کرد. ریپل برای استفاده مانی گرام از خدمات خود مشوق تعیین کرده بود. مانی گرام پیش‌تر از این از عواید حاصل از این مشوق‌ها با عنوان «کارمزد توسعه بازار» یاد می‌کرده است.

در سه‌ماهه پایانی سال 2020، ریپل 8.5 میلیون دلار مشوق مالی به مانی گرام داده بود. چندی پیش و با توجه به قطع همکاری این دو شرکت، مانی گرام اعلام کرد:

این شرکت برنامه‌ای برای کسب سود از کارمزدهای توسعه بازار ریپل در سه‌ماهه اول سال ندارد.

در بین سال‌های 2019 و 2020، ریپل به‌ترتیب 50.2 و 8.5 میلیون دلار به مانی گرام پول پرداخت کرده است. شایان ذکر است که این مبالغ جدای از سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلار ریپل در مانی گرام بوده‌اند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ماه دسامبر با شکایت از ریپل، این شرکت را متهم کرده بود که بدون کسب مجوزهای لازم، اقدام به فروش توکن‌های XRP کرده است. در این شکایت از XRP به‌عنوان قرارداد سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار یاد شده است. از آن زمان تا به حال بسیاری از صرافی‌های معاملات ریپل خود را متوقف یا XRP را از فهرست ارزهای پشتیبانی‌شده خود حذف کرده‌اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران