مانع‌زادیی مهم سازمان بورس برای برای پرسنل کارگزاری و فعالان فضای مجازی

مانع‌زادیی مهم سازمان بورس برای برای پرسنل کارگزاری و فعالان فضای مجازی

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز،

مانع زادیی مهم سازمان بورس برای پرسنل کارگزاری و فعالان فضای مجازی

محمد حسن ابراهیمی سرو علیا عضو هیئت مدیره سازمان بورس در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص تصمیمات جدید هیات مدیره سازمان بورس بیان کرد: یکی از مصوباتی که خیلی برای پرسنل کارگزاری ها مهم است، اصلاح ماده 31 بود. در هیات مدیره تصویب شد محدودیت خرید سهام تا سقف 25 میلیون تومان برای اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و کارکنان کارگزاری و افراد تحت تکفل آنها حذف شود و پرسنل کارگزاری ها و بستگان درجه یک آنها بتوانند بدون محدودیت در سهام و اوراق با درآمد ثابت و آپشن ها، معامله کنند. البته با این مصوبه از همکاران در کارگزاری ها انتظار داریم شفاف باشند و با کد خودشان معامله کنند.

وی افزود: در مورد محدودیت های معاملاتی پرسنل نهادهای مالی و ارکان بازار، مصوبه ای تصویب نشده است. اما قرار شد بررسی حقوقی انجام شود و اگر امکان داشت در این مورد هم اقداماتی صورت بگیرد. به هر حال امکان سرمایه گذاری مستقیم برای اعضای نهادهای مالی و ارکان بازار فراهم نیست. مصوبه دیگر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مربوط به فعالیت فعالان بازار سرمایه در فضای مجازی بود. قرار شد واحد حقوقی سازمان بورس، درخواست استرداد پرونده هایی که به دادگستری ارسال شده، مطرح کند و این پرونده ها یکبار دیگر در واحد حقوقی سازمان بورس، بررسی شود تا در صورت امکان، به دوستانی که در فضای مجازی هم فعالیت هایی داشتند، تخفیفی داده شود.

این مقام مسئول با اشاره به بسته مانع زدایی از توسعه صندوق های سرمایه گذاری با هدف توسعه و بهبود عملکرد این صندوق ها، گفت: همچنین چند مورد از مواردی که بعنوان مقررات دست و پاگیر صندوق ها قلمداد می شد، اصلاح شد. از جمله آنکه برای پذیره نویسی فیکس اینکام ها حداقل 100 سرمایه گذار لازم بود که این محدودیت برداشته شد و فقط باید مبلغ مشخص شده توسط سرمایه گذاران تامین گردد که ممکن است این مبلغ توسط 3 یا 4 سرمایه گذار تامین گردد. مصوبه دیگر مربوط به تمدید مجوز صندوق های سرمایه گذاری بانک ها بود. با توجه به اینکه صندوق های بانک ها مجوز سبدگردانی نداشتند، از اردیبهشت ماه مجوز مدیریت صندوق های بانک ها ابطال می شد و بانک ها باید فعالیت خود را به سبدگردان ها یا سایر نهادهای دارای مجوز واگذار می کردند که مجوز صندوق های بانک ها به مدت 2 سال دیگر تمدید شد. لازم به ذکر است که مصوبات امروز هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، باید به تصویب شورای عالی بورس هم برسد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.