مالیات بیشتر برای ماینرهای بیت کوین در قزاقستان

مالیات بیشتر برای ماینرهای بیت کوین در قزاقستان

همه دوست دارند که بیت کوین در حال افزایش قیمت باشد اما برای استخراج کنندگان بیت کوین در قزاقستان، این افزایش قیمت بیت کوین می‌تواند به مالیات بیشتری تبدیل شود.

پس از سرکوب فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین در چین و سایر کشورها، قزاقستان کشوری جذاب برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین چینی به حساب می‌آمد اما اکنون به نظر می‌رسد مالیات‌های جدید در قزاقستان می‌تواند تأثیر منفی بر این صنعت بگذارد.

علیبک کوانتیروف (وزیر اقتصاد ملی)در 14 آوریل، در جلسه‌ی توجیهی دولتی گفت که تیم او در حال کار بر روی یک طرح مالیاتی است که مالیات را با توجه به ارزش توکن‌های استخراج شده محاسبه می‌کند.

طبق بیانیه کوانتیروف این طرح به کشور از نظر مالی کمک می کند با این حال، این تصمیم می‌تواند باعث شود بسیاری از ماینرها به دنبال کشور‌هایی دیگر مانند السالوادور بگردند.

در ابتدا، دولت قزاقستان با آغوش باز از استخراج کنندگان بیت کوین استقبال کرد اما این موضع چند ماه بعد تغییر کرد.

علاوه بر مالیات، دولت قزاقستان همچنین شروع به تعطیلی بسیاری از مزارع استخراج بیت کوین کرد و باعث شد این کشور که مانند بهشتی برای استخراج کنندگان بود به ویرانه‌ای تبدیل شود.

دنیس روسینوویچ، یکی از بنیانگذاران گروه استخراج ارزهای دیجیتال (CMG)، شرکتی که از سال 2017 در قزاقستان فعالیت می کند، گفت که هر لحظه که می‌گذرد این کشور به دلیل اقدامات نظارتی اجرا شده توسط دولت.”از قهرمان بودن به پوچی تبدیل شد”. آلن دورجیف، مدیر انجمن ملی صنعت بلاک چین و مرکز داده قزاقستان نیز در مصاحبه‌ای گفت که دولت در حال بررسی مالیات بر انرژی مرتبط با قیمت بیت کوین است به طوری که یک درجه بندی در نظر گرفته می شود: به عنوان مثال، تا سقف 40000 دلار [قیمت بیت کوین] یک مالیات، بیش از 40000 دلار مالیات دیگری دریافت می‌شود اما این موضوع هنوز در حال بررسی است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.