آیا ارزهای دیجیتال در آینده مشمول مالیات خواهند شد؟

آیا ارزهای دیجیتال در آینده مشمول مالیات خواهند شد؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینغلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است احتمالاً در آینده ارزهای دیجیتال مشمول مالیات خواهند شد، اما باید نظرات دولت هم در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد. ما نباید اجازه دهیم این فعالیت به سمت زیرزمینی شدن حرکت کند و باید مبدأ تولید و مقصد آن تحت نظارت دولت باشد. اگر فعالیت […]

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است احتمالاً در آینده ارزهای دیجیتال مشمول مالیات خواهند شد، اما باید نظرات دولت هم در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد. ما نباید اجازه دهیم این فعالیت به سمت زیرزمینی شدن حرکت کند و باید مبدأ تولید و مقصد آن تحت نظارت دولت باشد.

اگر فعالیت در بخش رمزارزها قانونمند شود مشخص می‌شود فردی که می‌کوشد تا رمزارز تولید کند، مجوز خود را از چه ارگانی دریافت کرده است.

در این طرح می کوشیم تا مشخص شود فردی که قصد دارد در این بخش فعالیت کند از کجا باید مجوز لازمه را اخذ کند و نهایتاً چه ارگانی باید نسبت به فعالیت صورت‌گرفته نظارت داشته باشد لذا اینها همه مواردی است که ما دوست داریم روشن و شفاف شود.

فعالیت رمزارزها اگر غیر از این باشد، این فعالیت آسیب‌زا خواهد بود و به اقتصاد و مردم صدمه خواهد زد.

دریافت مالیات از این بخش حتماً محتمل است و این مسئله طبیعی است لذا وقتی که فردی یک اقدام و فعالیت تجاری را در کشور انجام می‌دهد و از آن فعالیت درآمد کسب می‌کند باید حق و حقوق دولت را در این بخش بپردازد تا دولت از آن طریق هزینه‌های جاری خود را تأمین کند. رمزارز هم به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی به اعتقاد بنده باید مالیات قانونی خود را به دولت بپردازد تا دولت امنیت این فعالیت و مواردی از جمله انرژی این حوزه را تأمین کند.

بنابراین موضوع مالیات از بخش رمزارزها هم باید در قوانین دیده شود. البته هنوز در مراحل ابتدایی این موضوع در مجلس هستیم و حتماً دولت هم در این زمینه نقطه‌نظراتی دارد که باید آنها هم دریافت شود و نهایتاً به یک نقطه‌نظر مشترک دست پیدا کنیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.