لونا Luna در معرض نابودی ؟!

لونا Luna در معرض نابودی ؟!

در هفته جاری ارزدیجیتال لونا ( LUNA ) با سقوط وحشتناکی همراه شده و تا زمان درج این مقاله به محدوده زیر 2 دلار رسیده و بسیاری از سرمایه‌گذاران حوزه کریپتوکارنسی را متعجب کرده است.

در واقع لونا ارزدیجیتال اکوسیستم ترا ( Terra ) قرار بود درواقع به عنوان بستر قراردادهای هوشمند فعالیت کند و درواقع از نظر مقدار سرمایه قفل شده در دیفای ( TVL ) فقط اتریوم را بالای سر خود می‌دید، اما در روز گذشته از حوالی قیمت 80 دلار ریزش شدیدی را شروع کرد، ریزشی که تا به الآن بیش از 98 درصد از سقف تاریخی خود فاصله گرفته است.

اما دلیل این ریزش عظیم در Luna چیست؟!

دلیل این ریزش را می‌توان در خود اکوسیستم ترا جستجو کرد؛ در واقع بسیاری از افراد ارزدیجیتال لونا ر به عنوان وثیقه‌ای جهت

وام‌گرفتن از شبکه ترا ( Terra ) قرار داده بودند و با این مقدار وام در جای دیگری سرمایه‌گذاری کرده بودند؛ زمانی که ارزش دلاری وثیقه گذاشته شده در بازار کاهش داشته باشد، پروتکل به صورت خودکار از وثیقه برداشته و آن را در بازار نقد می‌کند تا از دریافت بازپرداخت وام شما مطمئن بماند.

به همین علت شاید مقدار سفارش فروشی که از سمت صرافی‌ها و نهنگ‌ها این ارزدیجیتال در جهت فروش وارد شده بسیار کم بوده و درواقع بیشتر این فروش توسط خود پروتکل در بلاک چین جهت ثابت نگهداشتن قیمت استیبیل کوین UST صورت می‌گیرد، فروشی که تا به الآن چندین میلیارد دلار بوده و در گزارش صرافی ها دیده نمی‌شود و صرافی های مطرحی همچون بایینس و کوین بیس نیز جلوی فروش لونا را گرفته‌اند.

اتفاقات پیش روی لونا LUNA

این موضوعی تاثیری روی پارامترهای فاندامنتالی اکوسیستم ترا ( Terra ) نگذاشته، اما قطعا جو بازار در خصوص ارزدیجیتال لونا تا چند هفته آینده منفی خواهد بود و شاید بسیار از افراد ترجیح دهند با بالا آمدن نسبی قیمت سرمایه‌های خود را به هر قیمتی از این پروتکل خارج کنند و از طرفی با تغییرات قیمت و ریزش استیبیل کوین UST بسیاری از افراد و سرمایه‌گذاران اعتماد خود را نسبت به این پروژه از دست داده‌اند و احتمالا دیگر سرمایه‌گذران مطرح تمایل به سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌ای نداشته باشند و از طرفی با توجه به ریزش استیبیل کوین لونا باید منتظر قوانین سخت‌گیرانه کشورها در خصوص استیبیل کوین ها باشیم.

تحلیل تکنیکال ارزدیجیتال LUNA

نمودار هفتگی W

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

با توجه به ریزش شدیدی که اتفاق افتاده، بهترین توصیه می‌تواند این باشد که فعلا در هیچ سطح حمایتی ریسک ورود به این ارزدیجیتال را نداشته باشید، زیرا در یک سناریو بدبینانه می‌تواند کف ماژور خود را شکسته و به سمت اهداف زیر 1 سنت حرکت کند. از دید سرمایه‌گذاری با توجه به اتفاقاتی که در اکوسیستم ترا و چرخه فروش لونا توسط خود این اکوسیستم افتاد، شاید واقعا دیگر لونا ( Luna ) نتواند سقف تاریخی خود را ببیند و با توجه به اعتماد از دست رفته کاربران و سرمایه‌گذاران این مورد بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • ولی اهل فن معتقدن قیمت لونا تا دومیلیون ت میاد در آینده